Uchwała KRS nr 208/2017
Sąd: | Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu |
Data posiedzenia: | 6 czerwca 2017 – 9 czerwca 2017 |
Obwieszczenie: | Monitor Polski poz. 1082 z 2016 |
Pobierz uchwałę: | http://krspl.home.pl/bip/files//2017-06-... |
Liczba wolnych stanowisk: | 1 |
Liczba kandydatów: | 7 |
Liczba obsadzonych stanowisk: | 1 |
Liczba odrzuconych kandydatów: | 6 |
Lista kandydatów
l.p. | nazwisko i imiona | wykonywany zawód | decyzja | |||||||||||||||||
1. | Brzezińska Aneta Anna | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pani Aneta Anna Brzezińska urodziła się 21 maja 1976 r. we Wrocławiu. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym. Od 1 marca 2000 r. do 31 października 2007 r. była zatrudniona w Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu kolejno na stanowisku inspektora do spraw analiz, specjalisty do spraw analiz, starszego specjalisty. W 2002 r. ukończyła z wynikiem dobrym studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa podatkowego. Po odbyciu w latach 2004-2007 aplikacji sądowej pozaetatowej w okręgu Sądu Okręgowego we Wrocławiu, we wrześniu 2007 r., złożyła egzamin sędziowski z łączną oceną dobrą. Od 10 marca 2006 r. do 15 października 2007 r. pełniła funkcję kuratora społecznego przy Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu. Z dniem 1 listopada 2007 r. została zatrudniona na stanowisku asystenta sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu. Obowiązki wykonywała kolejno w I Wydziale i III Wydziale tego Sądu. W grudniu 2007 r. złożyła egzamin urzędniczy z wynikiem bardzo dobrym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 8 września 2010 r. została wpisana na prowadzoną przez tę Izbę listę radców prawnych. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 26 października 2010 r. zawieszono jej prawo wykonywania zawodu radcy prawnego na własny wniosek. Aktualnie, od 1 stycznia 2015 r. pracuje w III Wydziale Wojewódzkiego Sądu Administracyjnym we Wrocławiu na stanowisku starszego asystenta sędziego. Jest współautorką publikacji "Materialne prawo administracyjne" pod redakcją M. Miemca. Ponadto uczestniczyła w wykładach organizowanych przez Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oraz w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez inne wojewódzkie sądy administracyjne i Uniwersytet Wrocławski. Opinia wizytatoraPani Aneta Anna Brzezińska uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Ewę Kamieniecką - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p. u.s.a. Opiniująca stwierdziła, że dotychczasowy przebieg pracy zawodowej i zdobyte przez kandydatkę umiejętności świadczą o przydatności do pełnienia obowiązków sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Jej niewątpliwym walorem jest blisko dziesięcioletnie doświadczenie w wykonywaniu obowiązków (starszego) asystenta sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Pani Aneta Anna Brzezińska wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w zakresie prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej. Przedstawione przez nią do oceny projekty uzasadnień dowodzą szerokiej wiedzy prawniczej z zakresu prawa administracyjnego procesowego i materialnego, w tym w szczególności z zakresu prawa celnego, płatności unijnych dla rolnictwa, funduszy unijnych rozdzielanych w ramach RPO, prawa o działalności gospodarczej, zamówień publicznych, transportu drogowego, ruchu drogowego, chorób zawodowych, a także struktury, zasad funkcjonowania i finansów samorządu terytorialnego. Dowodem powyższego jest bardzo wysoka ocena pracy i osiągnięć kandydatki przez sędziów i przełożonych. Uwagę zwraca swoboda, z jaką potrafi ona przedstawiać zagadnienia prawne związane z problematyką orzeczniczą swojego Wydziału, odwołując się do regulacji zawartych w stosownych aktach prawnych oraz poglądów prezentowanych w doktrynie i orzecznictwie sądowym. Sporządzone przez opiniowaną projekty zawierają wyczerpujące uzasadnienia, które cechuje wnikliwość argumentacji potwierdzająca bardzo dobrą znajomość przepisów prawa, a sposób jej formułowania wskazuje na swobodę wypowiedzi pisemnej Pani Anety Anny Brzezińskiej. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że wysokie kompetencje zawodowe opiniowanej pozwalają rekomendować ją do powołania na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Wizytator: Ewa Kamieniecka |
||||||||||||||||||||
2. | Fox Tomasz Teodor | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Tomasz Teodor Fox urodził się 9 lutego 1974 r. we Wrocławiu. W 1998 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z oceną dobrą. Od 21 września 1998 r. do 14 lipca 2001 r. był zatrudniony w Kancelarii Radców Prawnych s.c. Jan Bieć & Maciej Morawski we Wrocławiu na stanowisku referenta prawnego. Od 1 sierpnia 2001 r. do 31 marca 2002 r. pracował we Wrocławskim Przedsiębiorstwie Budowlanym sp. z o.o. na stanowisku referenta prawnego. W 2003 r. ukończył studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa i gospodarki Unii Europejskiej, specjalizacja w zakresie stosowania prawa wspólnotowego. W maju 2003 r. - po odbyciu w latach 1999-2003 aplikacji radcowskiej prowadzonej przez Okręgową Izbę Radców prawnych we Wrocławiu - złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym (ocena dobra). W kwietniu 2003 r. podjął zatrudnienie w Kancelarii Prawnej LEX-FOX Janina FOX we Wrocławiu, początkowo jako referent prawny, a od czerwca 2003 r. wobec uzyskania wymaganych uprawnień jako radca prawny (uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 13 maja 2003 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby). Od lutego 2004 r. pracuje na stanowisku radcy prawnego w Dziale Prawnym Zarządu Zasobu Komunalnego Jednostki Budżetowej Gminy Wrocław. Od 8 marca 2005 r. do 31 lipca 2016 r. był zatrudniony jako radca prawny w Oddziale Regionalnym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa we Wrocławiu. W latach 2005-2010 wykonywał ten zawód, na podstawie umów zlecenia, w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Na podstawie zarządzenia Ministra Sprawiedliwości, dwukrotnie w latach 2014-2015 został powołany w skład Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego (egzaminator z zakresu prawa administracyjnego). Na kadencje 2013-2016 oraz 2016-2020 został wybrany sędzią Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Od września 2016 r. jest Delegatem na Krajowy Zjazd Radców Prawnych i w listopadzie 2016 r. został wybrany sędzią Wyższego Sądu Dyscyplinarnego na kadencję 2016-2020. Aktualnie jest również radcą prawnym w Sądzie Okręgowym we Wrocławiu (informacja uzyskana od kandydata w trakcie wysłuchania w siedzibie Rady 8 czerwca 2017 r.). Kandydat podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych organizowanych dla radców prawnych. Opinia wizytatoraPan Tomasz Teodor Fox uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Olgę Białek - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -7 p.u.s.a. Opiniująca wskazała, że kandydat wyróżnia się bardzo wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej, którą umiejętnie wykorzystuje. Na szczególne uznanie zasługuje różnorodność i zawiłość problemów rozwiązywanych w opiniach prawnych poddanych badaniu, często wymagających wykładni skomplikowanych przepisów zawartych w różnych aktach prawa krajowego i unijnego oraz analizy orzecznictwa i poglądów prezentowanych w doktrynie i literaturze prawniczej. Opiniująca zwróciła uwagę na kilkunastoletnie doświadczenie Pana Tomasza Todora Fox w wykonywaniu zawodu radcy prawnego w organach administracji publicznej, w szczególności zaś fakt występowania w tym czasie przed sądami administracyjnymi obu instancji w charakterze pełnomocnika procesowego. Podkreśliła, że kandydat systematycznie podnosi kwalifikacje, a z badanych dokumentów w tym między innymi opinii o kandydacie i sporządzonych przez niego pism procesowych wynika jego nienaganna postawa jako pełnomocnika procesowego. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że niezależnie od prezentowanego przez Pana Tomasza Teodora Fox wysokiego poziomu wiedzy w zakresie prawa administracyjnego, zdobytego doświadczenia zawodowego oraz poszanowania zasad etyki zawodowej, także wskazywane w przedłożonych do zgłoszenia opiniach cechy jego charakteru, tj. rzetelność, sumienność, pracowitość, wysoka kultura osobista, uprzejmość, takt, koleżeńskość, życzliwość i umiejętność pracy w zespole pozwalają w sposób nie budzący wątpliwości rekomendować jego kandydaturę do powołania do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Wizytator: Olga Białek |
||||||||||||||||||||
3. | Kysiak Paweł Janusz | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Paweł Janusz Kysiak urodził się 30 czerwca 1978 r. we Wrocławiu. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym plus. W okresie od września 2002 r. do marca 2003 r., w ramach stażu absolwenckiego i na podstawie umów zlecenia, wykonywał obowiązki na stanowisku inspektora do spraw obsługi prawnej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świebodzicach. Po odbyciu w latach 2003-2006 aplikacji sądowej etatowej w okręgu Sądu Okręgowego w Świdnicy, we wrześniu 2006 r., złożył egzamin sędziowski z łączną oceną dobrą plus. Od l listopada 2006 r. do 31 grudnia 2008 r. był zatrudniony w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu, w którym wykonywał obowiązki w II Wydziale początkowo jako referent-stażysta (staż urzędniczy ukończył z wynikiem bardzo dobrym), a od 1 stycznia 2007 r. na stanowisku asystenta sędziego. Jak wynika z pisma Dziekana Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z 26 stycznia 2007 r., kandydat uzyskał wpis na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Izbę. W 2008 r. podjął studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk-Poznańskim Centrum Praw Człowieka. Od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. wykonywał zawód radcy prawnego w ramach własnej kancelarii. W okresie od 15 lipca 2009 r. do 4 lipca 20 10 był pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, a w okresie od 1 sierpnia 2009 r. do 18 grudnia 2009 r. i od 15 września 2013 r. do 1 sierpnia 2016 pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 grudnia 2009 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego w Wałbrzychu, w którym orzekał w I Wydziale Cywilnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z 22 stycznia 2010 r. został, na własną prośbę, skreślony z listy radców prawnych tej Izby. Decyzją Ministra Sprawiedliwości, z dniem 1 października 2013 r. został, na własny wniosek, przeniesiony na stanowisko sędziego Sądu Rejonowego w Lesznie, w którym orzeka w II Wydziale Karnym oraz w III Wydziale Rodzinnym i Nieletnich. Kandydat uczestniczył w licznych szkoleniach zawodowych, prowadził także szkolenia, w tym dla pracowników urzędów państwowych i prokuratorów z zakresu postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego. Opinia wizytatoraPan Paweł Janusz Kysiak uzyskał oceny kwalifikacji (główną i uzupełniającą) sporządzone przez Panią Katarzynę Radom sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z których wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -6 p.u.s.a. Nie spełnia natomiast wymogu, o którym mowa w art. 6 § 1 pkt 7 tej ustawy, bowiem nie ma wymaganego stażu pracy w instytucjach publicznych na stanowiskach związanych ze stosowaniem i tworzeniem prawa administracyjnego - 8 lat i 5 miesięcy (na wymagane 10 lat), urząd sędziowski sprawuje od 6 lat i 11 miesięcy (na wymagane 8 lat), w zawodzie radcy prawnego pracował 1 rok (na wymagane 8 lat). Opiniująca stwierdziła jednak, że okoliczność ta, w świetle art. 6 § 3 p.u.s.a., nie dyskwalifikuje kandydatury Pawła Janusza Kysiaka na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego, ponieważ analiza przedstawionych do zaopiniowania dokumentów dowodzi, że dysponuje on wiedzą prawniczą i doświadczeniem, w tym także z zakresu prawa administracyjnego, procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej. Powyższe potwierdza także dotychczasowy przebieg kariery zawodowej kandydata, który był zatrudniony na stanowiskach związanych ze stosowaniem prawa administracyjnego w instytucjach publicznych - był autorem aktów administracyjnych (decyzje administracyjne, w tym głównie w trybie odwoławczym) oraz dokonywał kontroli legalności aktów prawnych z perspektywy sądu administracyjnego (jako asystent sędziego sądu administracyjnego pierwszej instancji). Wykonując zawód sędziego orzekał w sprawach przestępstw związanych z wyłudzaniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, które wymagały znajomości zasad funkcjonowania instytucji z zakresu prawa podatkowego. Zajmował się także sprawami administracyjnymi wykonując zawód radcy prawnego, czego dowodzą opisane w opinii dokumenty (skargi do sądu administracyjnego, odwołania składane w toku postępowania administracyjnego). Przebieg kariery zawodowej kandydata wskazujący na równoległą pracę w dwóch instytucjach, podjęcie studiów doktoranckich i szeroki zakres spraw jakimi się zajmował, dowodzi jego pracowitości, zorganizowania, a także chęci stałego rozwoju w sferze zawodowej. Zdaniem opiniującej wysoki poziom wiedzy Pana Pawła Janusza Kysiaka, także w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej oraz doświadczenie zawodowe i przymioty charakteru uzasadniają wniosek, że spełnia on wymogi stawiane kandydatom do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Wizytator: Katarzyna Radom |
||||||||||||||||||||
4. | Lorek Agnieszka | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pani Agnieszka Lorek urodziła się 21 kwietnia 1974 r. w Świdnicy. W 1998 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym. W latach 1998-2001 pracowała kolejno: od 8 lipca 1998 r. do 31 lipca 1998 r. w Agencji Reklamowej "Studio Astra" we Wrocławiu jako pracownik działu mediów, od 31 sierpnia 1998 r. do 28 lutego 1999 r. w Hasbro Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jako przedstawiciel handlowy, od 15 sierpnia 2001 r. do 26 września 2001 r. w Przedsiębiorstwie Handlowo-Usługowym "AROD" Adam Rodzeń w Złotoryi na stanowisku specjalisty do spraw marketingu i handlu. Od 15 listopada 1999 r. do 27 marca 2000 r. była zatrudniona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrocławiu na stanowisku referenta w Zespole Radców Prawnych. Od 27 marca 2000 r. do 29 lutego 2004 r. pracowała w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu na stanowisku inspektora wojewódzkiego, przy czym w okresie od 6 kwietnia 2001 r. do 19 czerwca 2001 r. odbyła w tym Urzędzie służbę przygotowawczą w służbie cywilnej, którą ukończyła z wynikiem pozytywnym. Na podstawie decyzji Prezesa Rady Ministrów, z dniem 1 czerwca 2001 r. została powołana na pozaetatowego, a z dniem 1 marca 2004 r. na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, w którym na przestrzeni lat powierzono jej pełnienie licznych funkcji, w tym koordynatora działu orzecznictwa w sprawach między innymi z zakresu aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste oraz z zakresu gospodarki nieruchomościami, a także - dwukrotnie (14 listopada 2011 r. i 12 grudnia 2013 r.) - rzecznika dyscyplinarnego. W 2009 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa gospodarki nieruchomościami. Jest autorką monografii "Opłata adiacencka i renta planistyczna" (Wydawnictwo PRESSCOM Sp. z o.o., Wrocław 2010) oraz kilkunastu publikacji z zakresu gospodarki nieruchomościami, zamieszczonych między innymi w "Nowych Zeszytach Samorządowych". Kandydatka uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach, prowadziła także zajęcia dydaktyczne, między innymi dotyczące problematyki gospodarowania nieruchomościami. Opinia wizytatoraPani Agnieszka Lorek uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Katarzynę Borońską - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -7 p.u.s.a. Kandydatka wykazuje się szeroką wiedzą prawniczą z zakresu prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego oraz doświadczeniem w jego stosowaniu. W szczególności dotyczy to problematyki z zakresu: gospodarki nieruchomościami oraz planowania przestrzennego i związanych z tym opłat, geodezji i kartografii, geologii i górnictwa, ruchu drogowego, a także procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej. Opiniująca zwróciła uwagę na przebieg dotychczasowej kariery zawodowej Pani Agnieszki Lorek, w ramach której od wielu lat z powodzeniem powierzano jej odpowiedzialne funkcje w Samorządowym Kolegium Odwoławczym we Wrocławiu, tj. koordynatora i rzecznika dyscyplinarnego. Podkreśliła pozytywne opinie jej przełożonych, w których zwracano uwagę nie tylko na jej wysokie kompetencje zawodowe i wzorowe wypełnianie powierzonych obowiązków służbowych, ale również na cechy osobowościowe, takie jak uczynność, bezkonfliktowość, rzetelność oraz właściwą postawę etyczną. Opiniująca dodała, że aktywność publikacyjna kandydatki dowodzi jej zaangażowania w wykonywaną pracę i zainteresowania prawem administracyjnym oraz stałego pogłębiania wiedzy w tym zakresie. Powyższe uprawnia do stwierdzenia, że Pani Agnieszka Lorek zasługuje na rekomendację na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Wizytator: Katarzyna Borońska |
||||||||||||||||||||
5. | Makowska-Hrycyk Anetta Mariola | pozytywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk urodziła się 22 lipca 1969 r. w Jaworze. W 1994 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z oceną dobrą. Z dniem 1 września 1994 r. została zatrudniona w Izbie Skarbowej we Wrocławiu (obecnie Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu), w której wykonywała obowiązki w Wydziale Podatków Pośrednich kolejno na stanowisku starszego referenta, inspektora i starszego inspektora. W okresie od 1 września 1994 r. do 31 sierpnia 1995 r. odbyła aplikację administracyjną uzyskując ocenę bardzo dobrą. Po odbyciu w latach 1995-1998 aplikacji radcowskiej, w czerwcu 1999 r., złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 7 września 1 999 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Z dniem 1 grudnia 1999 r., w ramach zatrudnienia w Izbie Skarbowej we Wrocławiu, powierzono jej stanowisko radcy prawnego. Obowiązki wykonywała między innymi w Wydziale Podatków Pośrednich, Wydziale Ogólnym oraz w komórce organizacyjnej określonej jako Wieloosobowe Stanowisko Pracy Obsługi Prawnej (następnie Pierwsze Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy Obsługi Prawnej), przy czym z dniem 11 lipca 2011 r. powierzono jej koordynowanie pracy tego stanowiska. Ponadto wykonywała zawód radcy prawnego w Urzędzie Skarbowym Wrocław Psie Pole na podstawie umowy zlecenia w 2000 r. oraz w Dolnośląskim Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu w 2004 r. Kandydatka podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach naukowych, w tym organizowanych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych we Wrocławiu. Prowadziła także szkolenia dla pracowników Izby Skarbowej we Wrocławiu oraz radców prawnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego. Uzasadnienie wyboru przez KRSO przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej kandydatury Pani Anetty Marioli Makowskiej-Hrycyk zadecydował całokształt rozpatrywanych łącznie okoliczności sprawy, w szczególności wieloletnie doświadczenie zawodowe, w tym w wykonywaniu zawodu radcy prawnego, uzyskane oceny kwalifikacyjne (główna i uzupełniająca), pozytywna opinia Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, wysokie poparcie Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, a także prezentacja podczas wysłuchania na posiedzeniu zespołu członków Krajowej Rady Sądownictwa. Opinie wizytatorówPani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Darię Gawlak-Nowakowską- sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p.u.s.a. Opiniująca wskazała, że dotychczasowy przebieg pracy zawodowej kandydatki pozwala na stwierdzenie, że jej kwalifikacje stanowią o przydatności do pełnienia obowiązków sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Analizowane dokumenty są na bardzo dobrym, wysokim poziomie merytorycznym i formalnym. Podkreślenia wymaga, zdaniem opiniującej, że w postępowaniach sądowych Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk wielokrotnie występowała w sprawach wymagających biegłej znajomości przepisów prawa materialnego, umiejętności jego stosowania w konkretnych stanach faktycznych oraz znajomości orzecznictwa. Z zagadnieniami tymi radziła sobie doskonale. Składane przez nią pisma procesowe zawierały obszerne wyjaśnienie podstaw prawnych z odniesieniem do stanu faktycznego oraz aktualnego orzecznictwa i poglądów doktryny. Kandydatka aktywnie uczestniczyła w czynnościach procesowych, składając pisma procesowe ze stanowiskami w sprawach, pisma odnoszące się do stanowisk stron przeciwnych, odpowiedzi na środki odwoławcze. Wykazywała zaangażowanie w sprawach swojego mocodawcy. Wnosiła środki odwoławcze oraz skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego, w przeważających przypadkach skutecznie,. Przygotowane przez opiniowaną jako radcę prawnego i przedłożone opinie prawne oraz stanowiska, zawierające w każdym przypadku wyczerpujące uzasadnienie, a także pozostałe dokumenty sporządzone w związku ze stosowaniem prawa, świadczą o rozległej i ugruntowanej wiedzy prawniczej w dziedzinie szeroko pojętego prawa administracyjnego (w tym przede wszystkim prawa podatkowego materialnego i procesowego) oraz innych dziedzin prawa (prawa cywilnego, prawa pracy, prawa gospodarczego). Treść wskazanych wyżej opinii prawnych i stanowisk cechuje wnikliwość argumentacji, co potwierdza bardzo dobrą znajomość przepisów prawa (także orzecznictwa i poglądów doktryny) a sposób ich formułowania wskazuje na swobodę wypowiedzi pisemnej kandydatki. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk wykazuje głęboką wiedzę prawniczą w wielu dziedzinach prawa, wysoką umiejętność wnioskowań prawniczych i jest bardzo doświadczonym prawnikiem. Dodała, że podnoszone w opiniach służbowych przez osoby oceniające kandydatkę wysokie kompetencje zawodowe, dojrzałość zawodowa i życiowa, a także rzetelność, odpowiedzialność i wysoka kultura osobista, dają gwarancję odpowiedzialnego pełnienia przez nią służby sędziowskiej. Wizytator: Daria Gawlak-Nowakowska Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk uzyskała również uzupełniającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Anettę Chołuj - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, która w całości podtrzymała stanowisko, tezy i twierdzenia zawarte we wcześniejszej ocenie jej kwalifikacji. W konkluzji wyraziła pogląd, że doświadczenie zawodowe i wyróżniająca kandydatkę znajomość prawa administracyjnego stanowią rekomendację dla powołania JeJ na urząd sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Wizytator: Anetta Chołuj |
||||||||||||||||||||
6. | Wesołowski Filip Antoni | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Filip Antoni Wesołowski urodził się 18 maja 1976 r. w Legnicy. W 2000 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem bardzo dobrym. Po odbyciu w latach 2001-2003 aplikacji sądowej etatowej w okręgu Sądu Okręgowego we Wrocławiu, w kwietniu 2003 r., złożył egzamin sędziowski z łączną oceną bardzo dobrą. Od 16 czerwca 2003 r. do 4 września 2003 r. był zatrudniony na stanowisku asystenta sędziego w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu. Decyzją Ministra Sprawiedliwości z dniem 5 września 2003 r. został mianowany asesorem sądowym w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Obowiązki orzecznicze wykonywał do 31 marca 2004 r. równocześnie w IV Wydziale Gospodarczym i V Wydziale Gospodarczym, w wymiarze po 1/2 etatu, od 1 kwietnia 2004 r. do 30 czerwca 2004 r. w V Wydziale Gospodarczym, a od 1 lipca 2004 r. w XV Wydziale Gospodarczym. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 lutego 2007 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Orzekał w XV Wydziale Gospodarczym tego Sądu, pełniąc w okresie od 15 października 2010 r. do 30 kwietnia 2014 r. funkcję Zastępcy Przewodniczącego Wydziału. W latach 2010-2016 orzekał także w ramach delegacji na pojedynczych sesjach w X Wydziale Gospodarczym Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Od 9 grudnia 2015 r. wykonuje obowiązki orzecznicze w Wydziale Cywilnym Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Ponadto uczestniczył w licznych szkoleniach zawodowych, w tym organizowanych przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury. Opinia wizytatoraPan Filip Antoni Wesołowski uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Halinę Filipowicz-Kremis - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -5 i 7 p.u.s.a. Zdaniem opiniującej kandydat posiada umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, a uzasadnienia sporządzane przez niego w kontrolowanych sprawach odpowiadają wymogom ustawowym. Zmiana zaskarżonych wyroków wynikała z okoliczności, że sąd drugiej instancji nie podzielał dokonanej przez sąd rejonowy oceny prawnej stanu faktycznego sprawy. Opiniująca zwróciła uwagę, że w kilku sprawach z referatu opiniowanego została uwzględniona skarga na przewlekłość postępowania. W kilku analizowanych sprawach uzasadnienie zostało sporządzone po ustawowym terminie, przy czym nie w każdym przypadku było to usprawiedliwione. Również w kilku sprawach sąd okręgowy, po rozpoznaniu apelacji, uchylił zaskarżony wyrok i sprawę przekazał sądowi rejonowemu do ponownego rozpoznania. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że w żadnej z analizowanych spraw nie wystąpił element związany z prawem administracyjnym, dlatego w tym kontekście trudno uznać, że Pan Filip Antoni Wesołowski spełnia wymóg, o którym mowa w art. 6 § 1 pkt 6 p.u.s.a. w postaci wyróżniania się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej. Wizytator: Halina Filipowicz-Kremis |
||||||||||||||||||||
7. | Zaborek Tomasz Grzegorz | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Tomasz Grzegorz Zaborek urodził się 11 sierpnia 1973 r. w Radomiu. W 1997 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa Kanonicznego i Świeckiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego z wynikiem dobrym. Od 1 stycznia 1998 r. do 31 marca 1998 r. był zatrudniony w Oddziale do spraw Cudzoziemców, Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie na stanowisku starszego inspektora. Od 1 kwietnia 1998 r. do 4 kwietnia 2006 r. pracował w Wydziale Podatków Pośrednich Izby Skarbowej w Lublinie kolejno na stanowisku starszego referenta - aplikanta, inspektora, starszego inspektora i komisarza skarbowego. W 1999 r. ukończył aplikację administracyjną uzyskując ocenę bardzo dobrą. Od 5 kwietnia 2006 r. do 31 stycznia 2007 r. zajmował stanowisko komisarza skarbowego i pełnił obowiązki kierownika referatu w Dziale Podatków Pośrednich Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów. Od 1 lutego 2007 r. do 30 października 2007 r. wykonywał obowiązki na stanowisku komisarza skarbowego w Wydziale Kontroli Podatku od Towarów i Usług Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z 25 września 2007 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt. "Relacje pomiędzy interesem publicznym a interesem jednostki w ustawie Ordynacja podatkowa" uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa. Od 1 listopada 2007 r. do 31 lipca 2010 r. był zatrudniony w Departamencie Administracji Podatkowej i Departamencie Prawnym Ministerstwa Finansów na stanowisku radcy ministra. Od 1 marca 2008 r. jest adiunktem w Wydziale Prawa i Administracji (obecnie Wydziale Nauk Społecznych i Administracji) Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. W latach 2009-2012 był wykładowcą w Wyższej Szkole Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu. Od 1 sierpnia 2010 r. pracuje w Departamencie Prawnym i Orzecznictwa Kontrolnego Najwyższej Izby Kontroli, początkowo na stanowisku specjalisty kontroli państwowej (decyzją Prezesa Najwyższej Izby Kontroli z dniem 1 lutego 2013 r. został mianowany na to stanowisko), a następnie głównego specjalisty kontroli państwowej. W 2012 r., po odbyciu szkolenia z zakresu aplikacji kontrolerskiej dla pracowników Najwyższej Izby Kontroli, złożył egzamin kontrolerski z wynikiem dobrym. Jest autorem licznych publikacji z zakresu finansów publicznych. W ramach zatrudnienia w Wyższej Szkole Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu oraz Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie, a także współpracując z innymi placówkami prowadził szkolenia oraz zajęcia dydaktyczne między innymi z zakresu prawa administracyjnego i prawa finansowego. Uczestniczył również w dwóch międzynarodowych konferencjach naukowych organizowanych we wrześniu 2014 r. i wrześniu 2015 r. przez Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu dotyczących bezpieczeństwa organizacji. Kandydat podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w licznych szkoleniach zawodowych, organizowanych między innymi przez Najwyższą Izbę Kontroli. Opinia wizytatoraPan Tomasz Grzegorz Zaborek uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Pana Zygmunta Wiśniewskiego - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p.u.s.a. Opiniujący, po zapoznaniu się z treścią publikacji autorstwa kandydata oraz przedłożonych przez niego uchwał Komisji Rozstrzygającej Najwyższej Izby Kontroli wraz z uzasadnieniami, w których był Przewodniczącym, rozstrzygających zastrzeżenia do wystąpień pokontrolnych stwierdził, że świadczą one o bogatym zakresie problematyki prawnej, z którą opiniowany zetknął się w swojej pracy zawodowej. Są to zagadnienia związane między innymi z problematyką przepisów prawa pracy, prawa budowlanego, zamówień publicznych, ustawy o drogach publicznych, ustawy prawo wodne, wykonania budżetu państwa, podatków, dotacji, prawa upadłościowego, postępowania egzekucyjnego, ustawy o odpadach, wpłat na PFRON, należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, świadczeń zdrowotnych w tym rehabilitacji leczniczej, polityki zdrowotnej, gospodarki leśnej i łowieckiej, zarządu nieruchomościami, działalności Policji i prawa europejskiego. Przedstawione rozstrzygnięcia świadczą o dobrej znajomości prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej. Treść i uzasadnienia uchwał odnoszą się do zgłoszonych zastrzeżeń. Są czytelne i zrozumiałe, sporządzone prawidłowym językiem prawniczym. Przedstawione publikacje wskazują na szeroką wiedzę nie tylko w zakresie przepisów prawa administracyjnego, ale także prawa cywilnego, gospodarczego i upadłościowego. Kandydat w sposób prawidłowy przywołuje odpowiednie przepisy prawa, orzecznictwo oraz poglądy doktryny. Opiniujący zwrócił uwagę na jego działalność naukową i dydaktyczną oraz pozytywne opinie służbowe i okresowe oceny kwalifikacyjne. W konkluzji bardzo dobrze ocenił kandydaturę Pana Tomasza Grzegorza Zaborka. Wizytator: Zygmunt Wiśniewski |