Uchwały Krajowej Rady Sądownictwa

wróć do pełnej listy uchwał

Uchwała KRS nr 208/2017

Sąd: Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu
Data posiedzenia: 6 czerwca 2017 – 9 czerwca 2017
Obwieszczenie: Monitor Polski poz. 1082 z 2016
Pobierz uchwałę:http://krspl.home.pl/bip/files//2017-06-...
Liczba wolnych stanowisk: 1
Liczba kandydatów: 7
Liczba obsadzonych stanowisk: 1
Liczba odrzuconych kandydatów: 6

Lista kandydatów

l.p. nazwisko i imiona wykonywany zawód decyzja
1. Brzezińska Aneta Anna negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 23 0
PRZECIW 1 5 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 2 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Aneta Anna Brzezińska urodziła się 21 maja 1976 r. we Wrocławiu. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym. Od 1 marca 2000 r. do 31 października 2007 r. była zatrudniona w Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu kolejno na stanowisku inspektora do spraw analiz, specjalisty do spraw analiz, starszego specjalisty. W 2002 r. ukończyła z wynikiem dobrym studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa podatkowego. Po odbyciu w latach 2004-2007 aplikacji sądowej pozaetatowej w okręgu Sądu Okręgowego we Wrocławiu, we wrześniu 2007 r., złożyła egzamin sędziowski z łączną oceną dobrą. Od 10 marca 2006 r. do 15 października 2007 r. pełniła funkcję kuratora społecznego przy Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu. Z dniem 1 listopada 2007 r. została zatrudniona na stanowisku asystenta sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu. Obowiązki wykonywała kolejno w I Wydziale i III Wydziale tego Sądu. W grudniu 2007 r. złożyła egzamin urzędniczy z wynikiem bardzo dobrym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 8 września 2010 r. została wpisana na prowadzoną przez tę Izbę listę radców prawnych. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 26 października 2010 r. zawieszono jej prawo wykonywania zawodu radcy prawnego na własny wniosek. Aktualnie, od 1 stycznia 2015 r. pracuje w III Wydziale Wojewódzkiego Sądu Administracyjnym we Wrocławiu na stanowisku starszego asystenta sędziego. Jest współautorką publikacji "Materialne prawo administracyjne" pod redakcją M. Miemca. Ponadto uczestniczyła w wykładach organizowanych przez Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oraz w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez inne wojewódzkie sądy administracyjne i Uniwersytet Wrocławski.

Opinia wizytatora

Pani Aneta Anna Brzezińska uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Ewę Kamieniecką - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p. u.s.a. Opiniująca stwierdziła, że dotychczasowy przebieg pracy zawodowej i zdobyte przez kandydatkę umiejętności świadczą o przydatności do pełnienia obowiązków sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Jej niewątpliwym walorem jest blisko dziesięcioletnie doświadczenie w wykonywaniu obowiązków (starszego) asystenta sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Pani Aneta Anna Brzezińska wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w zakresie prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej. Przedstawione przez nią do oceny projekty uzasadnień dowodzą szerokiej wiedzy prawniczej z zakresu prawa administracyjnego procesowego i materialnego, w tym w szczególności z zakresu prawa celnego, płatności unijnych dla rolnictwa, funduszy unijnych rozdzielanych w ramach RPO, prawa o działalności gospodarczej, zamówień publicznych, transportu drogowego, ruchu drogowego, chorób zawodowych, a także struktury, zasad funkcjonowania i finansów samorządu terytorialnego. Dowodem powyższego jest bardzo wysoka ocena pracy i osiągnięć kandydatki przez sędziów i przełożonych. Uwagę zwraca swoboda, z jaką potrafi ona przedstawiać zagadnienia prawne związane z problematyką orzeczniczą swojego Wydziału, odwołując się do regulacji zawartych w stosownych aktach prawnych oraz poglądów prezentowanych w doktrynie i orzecznictwie sądowym. Sporządzone przez opiniowaną projekty zawierają wyczerpujące uzasadnienia, które cechuje wnikliwość argumentacji potwierdzająca bardzo dobrą znajomość przepisów prawa, a sposób jej formułowania wskazuje na swobodę wypowiedzi pisemnej Pani Anety Anny Brzezińskiej. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że wysokie kompetencje zawodowe opiniowanej pozwalają rekomendować ją do powołania na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Wizytator: Ewa Kamieniecka

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
2. Fox Tomasz Teodor negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 6 23 0
PRZECIW 0 6 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 0 1 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pan Tomasz Teodor Fox urodził się 9 lutego 1974 r. we Wrocławiu. W 1998 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z oceną dobrą. Od 21 września 1998 r. do 14 lipca 2001 r. był zatrudniony w Kancelarii Radców Prawnych s.c. Jan Bieć & Maciej Morawski we Wrocławiu na stanowisku referenta prawnego. Od 1 sierpnia 2001 r. do 31 marca 2002 r. pracował we Wrocławskim Przedsiębiorstwie Budowlanym sp. z o.o. na stanowisku referenta prawnego. W 2003 r. ukończył studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa i gospodarki Unii Europejskiej, specjalizacja w zakresie stosowania prawa wspólnotowego. W maju 2003 r. - po odbyciu w latach 1999-2003 aplikacji radcowskiej prowadzonej przez Okręgową Izbę Radców prawnych we Wrocławiu - złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym (ocena dobra). W kwietniu 2003 r. podjął zatrudnienie w Kancelarii Prawnej LEX-FOX Janina FOX we Wrocławiu, początkowo jako referent prawny, a od czerwca 2003 r. wobec uzyskania wymaganych uprawnień jako radca prawny (uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 13 maja 2003 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby). Od lutego 2004 r. pracuje na stanowisku radcy prawnego w Dziale Prawnym Zarządu Zasobu Komunalnego Jednostki Budżetowej Gminy Wrocław. Od 8 marca 2005 r. do 31 lipca 2016 r. był zatrudniony jako radca prawny w Oddziale Regionalnym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa we Wrocławiu. W latach 2005-2010 wykonywał ten zawód, na podstawie umów zlecenia, w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Na podstawie zarządzenia Ministra Sprawiedliwości, dwukrotnie w latach 2014-2015 został powołany w skład Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego (egzaminator z zakresu prawa administracyjnego). Na kadencje 2013-2016 oraz 2016-2020 został wybrany sędzią Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Od września 2016 r. jest Delegatem na Krajowy Zjazd Radców Prawnych i w listopadzie 2016 r. został wybrany sędzią Wyższego Sądu Dyscyplinarnego na kadencję 2016-2020. Aktualnie jest również radcą prawnym w Sądzie Okręgowym we Wrocławiu (informacja uzyskana od kandydata w trakcie wysłuchania w siedzibie Rady 8 czerwca 2017 r.). Kandydat podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych organizowanych dla radców prawnych.

Opinia wizytatora

Pan Tomasz Teodor Fox uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Olgę Białek - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -7 p.u.s.a. Opiniująca wskazała, że kandydat wyróżnia się bardzo wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej, którą umiejętnie wykorzystuje. Na szczególne uznanie zasługuje różnorodność i zawiłość problemów rozwiązywanych w opiniach prawnych poddanych badaniu, często wymagających wykładni skomplikowanych przepisów zawartych w różnych aktach prawa krajowego i unijnego oraz analizy orzecznictwa i poglądów prezentowanych w doktrynie i literaturze prawniczej. Opiniująca zwróciła uwagę na kilkunastoletnie doświadczenie Pana Tomasza Todora Fox w wykonywaniu zawodu radcy prawnego w organach administracji publicznej, w szczególności zaś fakt występowania w tym czasie przed sądami administracyjnymi obu instancji w charakterze pełnomocnika procesowego. Podkreśliła, że kandydat systematycznie podnosi kwalifikacje, a z badanych dokumentów w tym między innymi opinii o kandydacie i sporządzonych przez niego pism procesowych wynika jego nienaganna postawa jako pełnomocnika procesowego. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że niezależnie od prezentowanego przez Pana Tomasza Teodora Fox wysokiego poziomu wiedzy w zakresie prawa administracyjnego, zdobytego doświadczenia zawodowego oraz poszanowania zasad etyki zawodowej, także wskazywane w przedłożonych do zgłoszenia opiniach cechy jego charakteru, tj. rzetelność, sumienność, pracowitość, wysoka kultura osobista, uprzejmość, takt, koleżeńskość, życzliwość i umiejętność pracy w zespole pozwalają w sposób nie budzący wątpliwości rekomendować jego kandydaturę do powołania do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Wizytator: Olga Białek

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
3. Kysiak Paweł Janusz negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 1 0
PRZECIW 5 20 3
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 9 11

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pan Paweł Janusz Kysiak urodził się 30 czerwca 1978 r. we Wrocławiu. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym plus. W okresie od września 2002 r. do marca 2003 r., w ramach stażu absolwenckiego i na podstawie umów zlecenia, wykonywał obowiązki na stanowisku inspektora do spraw obsługi prawnej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świebodzicach. Po odbyciu w latach 2003-2006 aplikacji sądowej etatowej w okręgu Sądu Okręgowego w Świdnicy, we wrześniu 2006 r., złożył egzamin sędziowski z łączną oceną dobrą plus. Od l listopada 2006 r. do 31 grudnia 2008 r. był zatrudniony w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu, w którym wykonywał obowiązki w II Wydziale początkowo jako referent-stażysta (staż urzędniczy ukończył z wynikiem bardzo dobrym), a od 1 stycznia 2007 r. na stanowisku asystenta sędziego. Jak wynika z pisma Dziekana Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z 26 stycznia 2007 r., kandydat uzyskał wpis na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Izbę. W 2008 r. podjął studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk-Poznańskim Centrum Praw Człowieka. Od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. wykonywał zawód radcy prawnego w ramach własnej kancelarii. W okresie od 15 lipca 2009 r. do 4 lipca 20 10 był pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, a w okresie od 1 sierpnia 2009 r. do 18 grudnia 2009 r. i od 15 września 2013 r. do 1 sierpnia 2016 pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 grudnia 2009 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego w Wałbrzychu, w którym orzekał w I Wydziale Cywilnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z 22 stycznia 2010 r. został, na własną prośbę, skreślony z listy radców prawnych tej Izby. Decyzją Ministra Sprawiedliwości, z dniem 1 października 2013 r. został, na własny wniosek, przeniesiony na stanowisko sędziego Sądu Rejonowego w Lesznie, w którym orzeka w II Wydziale Karnym oraz w III Wydziale Rodzinnym i Nieletnich. Kandydat uczestniczył w licznych szkoleniach zawodowych, prowadził także szkolenia, w tym dla pracowników urzędów państwowych i prokuratorów z zakresu postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego.

Opinia wizytatora

Pan Paweł Janusz Kysiak uzyskał oceny kwalifikacji (główną i uzupełniającą) sporządzone przez Panią Katarzynę Radom sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z których wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -6 p.u.s.a. Nie spełnia natomiast wymogu, o którym mowa w art. 6 § 1 pkt 7 tej ustawy, bowiem nie ma wymaganego stażu pracy w instytucjach publicznych na stanowiskach związanych ze stosowaniem i tworzeniem prawa administracyjnego - 8 lat i 5 miesięcy (na wymagane 10 lat), urząd sędziowski sprawuje od 6 lat i 11 miesięcy (na wymagane 8 lat), w zawodzie radcy prawnego pracował 1 rok (na wymagane 8 lat). Opiniująca stwierdziła jednak, że okoliczność ta, w świetle art. 6 § 3 p.u.s.a., nie dyskwalifikuje kandydatury Pawła Janusza Kysiaka na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego, ponieważ analiza przedstawionych do zaopiniowania dokumentów dowodzi, że dysponuje on wiedzą prawniczą i doświadczeniem, w tym także z zakresu prawa administracyjnego, procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej. Powyższe potwierdza także dotychczasowy przebieg kariery zawodowej kandydata, który był zatrudniony na stanowiskach związanych ze stosowaniem prawa administracyjnego w instytucjach publicznych - był autorem aktów administracyjnych (decyzje administracyjne, w tym głównie w trybie odwoławczym) oraz dokonywał kontroli legalności aktów prawnych z perspektywy sądu administracyjnego (jako asystent sędziego sądu administracyjnego pierwszej instancji). Wykonując zawód sędziego orzekał w sprawach przestępstw związanych z wyłudzaniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, które wymagały znajomości zasad funkcjonowania instytucji z zakresu prawa podatkowego. Zajmował się także sprawami administracyjnymi wykonując zawód radcy prawnego, czego dowodzą opisane w opinii dokumenty (skargi do sądu administracyjnego, odwołania składane w toku postępowania administracyjnego). Przebieg kariery zawodowej kandydata wskazujący na równoległą pracę w dwóch instytucjach, podjęcie studiów doktoranckich i szeroki zakres spraw jakimi się zajmował, dowodzi jego pracowitości, zorganizowania, a także chęci stałego rozwoju w sferze zawodowej. Zdaniem opiniującej wysoki poziom wiedzy Pana Pawła Janusza Kysiaka, także w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej oraz doświadczenie zawodowe i przymioty charakteru uzasadniają wniosek, że spełnia on wymogi stawiane kandydatom do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Wizytator: Katarzyna Radom

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
4. Lorek Agnieszka negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 1 3 0
PRZECIW 2 19 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 8 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Agnieszka Lorek urodziła się 21 kwietnia 1974 r. w Świdnicy. W 1998 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem dobrym. W latach 1998-2001 pracowała kolejno: od 8 lipca 1998 r. do 31 lipca 1998 r. w Agencji Reklamowej "Studio Astra" we Wrocławiu jako pracownik działu mediów, od 31 sierpnia 1998 r. do 28 lutego 1999 r. w Hasbro Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jako przedstawiciel handlowy, od 15 sierpnia 2001 r. do 26 września 2001 r. w Przedsiębiorstwie Handlowo-Usługowym "AROD" Adam Rodzeń w Złotoryi na stanowisku specjalisty do spraw marketingu i handlu. Od 15 listopada 1999 r. do 27 marca 2000 r. była zatrudniona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrocławiu na stanowisku referenta w Zespole Radców Prawnych. Od 27 marca 2000 r. do 29 lutego 2004 r. pracowała w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu na stanowisku inspektora wojewódzkiego, przy czym w okresie od 6 kwietnia 2001 r. do 19 czerwca 2001 r. odbyła w tym Urzędzie służbę przygotowawczą w służbie cywilnej, którą ukończyła z wynikiem pozytywnym. Na podstawie decyzji Prezesa Rady Ministrów, z dniem 1 czerwca 2001 r. została powołana na pozaetatowego, a z dniem 1 marca 2004 r. na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, w którym na przestrzeni lat powierzono jej pełnienie licznych funkcji, w tym koordynatora działu orzecznictwa w sprawach między innymi z zakresu aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste oraz z zakresu gospodarki nieruchomościami, a także - dwukrotnie (14 listopada 2011 r. i 12 grudnia 2013 r.) - rzecznika dyscyplinarnego. W 2009 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia podyplomowe na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie prawa gospodarki nieruchomościami. Jest autorką monografii "Opłata adiacencka i renta planistyczna" (Wydawnictwo PRESSCOM Sp. z o.o., Wrocław 2010) oraz kilkunastu publikacji z zakresu gospodarki nieruchomościami, zamieszczonych między innymi w "Nowych Zeszytach Samorządowych". Kandydatka uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach, prowadziła także zajęcia dydaktyczne, między innymi dotyczące problematyki gospodarowania nieruchomościami.

Opinia wizytatora

Pani Agnieszka Lorek uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Katarzynę Borońską - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -7 p.u.s.a. Kandydatka wykazuje się szeroką wiedzą prawniczą z zakresu prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego oraz doświadczeniem w jego stosowaniu. W szczególności dotyczy to problematyki z zakresu: gospodarki nieruchomościami oraz planowania przestrzennego i związanych z tym opłat, geodezji i kartografii, geologii i górnictwa, ruchu drogowego, a także procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej. Opiniująca zwróciła uwagę na przebieg dotychczasowej kariery zawodowej Pani Agnieszki Lorek, w ramach której od wielu lat z powodzeniem powierzano jej odpowiedzialne funkcje w Samorządowym Kolegium Odwoławczym we Wrocławiu, tj. koordynatora i rzecznika dyscyplinarnego. Podkreśliła pozytywne opinie jej przełożonych, w których zwracano uwagę nie tylko na jej wysokie kompetencje zawodowe i wzorowe wypełnianie powierzonych obowiązków służbowych, ale również na cechy osobowościowe, takie jak uczynność, bezkonfliktowość, rzetelność oraz właściwą postawę etyczną. Opiniująca dodała, że aktywność publikacyjna kandydatki dowodzi jej zaangażowania w wykonywaną pracę i zainteresowania prawem administracyjnym oraz stałego pogłębiania wiedzy w tym zakresie. Powyższe uprawnia do stwierdzenia, że Pani Agnieszka Lorek zasługuje na rekomendację na stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Wizytator: Katarzyna Borońska

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
5. Makowska-Hrycyk Anetta Mariola pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 4 15 12
PRZECIW 1 10 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 5 2

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk urodziła się 22 lipca 1969 r. w Jaworze. W 1994 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z oceną dobrą. Z dniem 1 września 1994 r. została zatrudniona w Izbie Skarbowej we Wrocławiu (obecnie Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu), w której wykonywała obowiązki w Wydziale Podatków Pośrednich kolejno na stanowisku starszego referenta, inspektora i starszego inspektora. W okresie od 1 września 1994 r. do 31 sierpnia 1995 r. odbyła aplikację administracyjną uzyskując ocenę bardzo dobrą. Po odbyciu w latach 1995-1998 aplikacji radcowskiej, w czerwcu 1999 r., złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 7 września 1 999 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Z dniem 1 grudnia 1999 r., w ramach zatrudnienia w Izbie Skarbowej we Wrocławiu, powierzono jej stanowisko radcy prawnego. Obowiązki wykonywała między innymi w Wydziale Podatków Pośrednich, Wydziale Ogólnym oraz w komórce organizacyjnej określonej jako Wieloosobowe Stanowisko Pracy Obsługi Prawnej (następnie Pierwsze Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy Obsługi Prawnej), przy czym z dniem 11 lipca 2011 r. powierzono jej koordynowanie pracy tego stanowiska. Ponadto wykonywała zawód radcy prawnego w Urzędzie Skarbowym Wrocław Psie Pole na podstawie umowy zlecenia w 2000 r. oraz w Dolnośląskim Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu w 2004 r. Kandydatka podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach naukowych, w tym organizowanych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych we Wrocławiu. Prowadziła także szkolenia dla pracowników Izby Skarbowej we Wrocławiu oraz radców prawnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej kandydatury Pani Anetty Marioli Makowskiej-Hrycyk zadecydował całokształt rozpatrywanych łącznie okoliczności sprawy, w szczególności wieloletnie doświadczenie zawodowe, w tym w wykonywaniu zawodu radcy prawnego, uzyskane oceny kwalifikacyjne (główna i uzupełniająca), pozytywna opinia Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, wysokie poparcie Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, a także prezentacja podczas wysłuchania na posiedzeniu zespołu członków Krajowej Rady Sądownictwa.

Opinie wizytatorów

Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk uzyskała ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Darię Gawlak-Nowakowską- sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p.u.s.a. Opiniująca wskazała, że dotychczasowy przebieg pracy zawodowej kandydatki pozwala na stwierdzenie, że jej kwalifikacje stanowią o przydatności do pełnienia obowiązków sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Analizowane dokumenty są na bardzo dobrym, wysokim poziomie merytorycznym i formalnym. Podkreślenia wymaga, zdaniem opiniującej, że w postępowaniach sądowych Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk wielokrotnie występowała w sprawach wymagających biegłej znajomości przepisów prawa materialnego, umiejętności jego stosowania w konkretnych stanach faktycznych oraz znajomości orzecznictwa. Z zagadnieniami tymi radziła sobie doskonale. Składane przez nią pisma procesowe zawierały obszerne wyjaśnienie podstaw prawnych z odniesieniem do stanu faktycznego oraz aktualnego orzecznictwa i poglądów doktryny. Kandydatka aktywnie uczestniczyła w czynnościach procesowych, składając pisma procesowe ze stanowiskami w sprawach, pisma odnoszące się do stanowisk stron przeciwnych, odpowiedzi na środki odwoławcze. Wykazywała zaangażowanie w sprawach swojego mocodawcy. Wnosiła środki odwoławcze oraz skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego, w przeważających przypadkach skutecznie,. Przygotowane przez opiniowaną jako radcę prawnego i przedłożone opinie prawne oraz stanowiska, zawierające w każdym przypadku wyczerpujące uzasadnienie, a także pozostałe dokumenty sporządzone w związku ze stosowaniem prawa, świadczą o rozległej i ugruntowanej wiedzy prawniczej w dziedzinie szeroko pojętego prawa administracyjnego (w tym przede wszystkim prawa podatkowego materialnego i procesowego) oraz innych dziedzin prawa (prawa cywilnego, prawa pracy, prawa gospodarczego). Treść wskazanych wyżej opinii prawnych i stanowisk cechuje wnikliwość argumentacji, co potwierdza bardzo dobrą znajomość przepisów prawa (także orzecznictwa i poglądów doktryny) a sposób ich formułowania wskazuje na swobodę wypowiedzi pisemnej kandydatki. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk wykazuje głęboką wiedzę prawniczą w wielu dziedzinach prawa, wysoką umiejętność wnioskowań prawniczych i jest bardzo doświadczonym prawnikiem. Dodała, że podnoszone w opiniach służbowych przez osoby oceniające kandydatkę wysokie kompetencje zawodowe, dojrzałość zawodowa i życiowa, a także rzetelność, odpowiedzialność i wysoka kultura osobista, dają gwarancję odpowiedzialnego pełnienia przez nią służby sędziowskiej.

Wizytator: Daria Gawlak-Nowakowska

Pani Anetta Mariola Makowska-Hrycyk uzyskała również uzupełniającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Anettę Chołuj - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, która w całości podtrzymała stanowisko, tezy i twierdzenia zawarte we wcześniejszej ocenie jej kwalifikacji. W konkluzji wyraziła pogląd, że doświadczenie zawodowe i wyróżniająca kandydatkę znajomość prawa administracyjnego stanowią rekomendację dla powołania JeJ na urząd sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Wizytator: Anetta Chołuj

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
6. Wesołowski Filip Antoni negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 1 0
PRZECIW 6 22 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 0 7 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pan Filip Antoni Wesołowski urodził się 18 maja 1976 r. w Legnicy. W 2000 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego z wynikiem bardzo dobrym. Po odbyciu w latach 2001-2003 aplikacji sądowej etatowej w okręgu Sądu Okręgowego we Wrocławiu, w kwietniu 2003 r., złożył egzamin sędziowski z łączną oceną bardzo dobrą. Od 16 czerwca 2003 r. do 4 września 2003 r. był zatrudniony na stanowisku asystenta sędziego w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu. Decyzją Ministra Sprawiedliwości z dniem 5 września 2003 r. został mianowany asesorem sądowym w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Obowiązki orzecznicze wykonywał do 31 marca 2004 r. równocześnie w IV Wydziale Gospodarczym i V Wydziale Gospodarczym, w wymiarze po 1/2 etatu, od 1 kwietnia 2004 r. do 30 czerwca 2004 r. w V Wydziale Gospodarczym, a od 1 lipca 2004 r. w XV Wydziale Gospodarczym. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 lutego 2007 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Orzekał w XV Wydziale Gospodarczym tego Sądu, pełniąc w okresie od 15 października 2010 r. do 30 kwietnia 2014 r. funkcję Zastępcy Przewodniczącego Wydziału. W latach 2010-2016 orzekał także w ramach delegacji na pojedynczych sesjach w X Wydziale Gospodarczym Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Od 9 grudnia 2015 r. wykonuje obowiązki orzecznicze w Wydziale Cywilnym Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu. Ponadto uczestniczył w licznych szkoleniach zawodowych, w tym organizowanych przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury.

Opinia wizytatora

Pan Filip Antoni Wesołowski uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Halinę Filipowicz-Kremis - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1 -5 i 7 p.u.s.a. Zdaniem opiniującej kandydat posiada umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, a uzasadnienia sporządzane przez niego w kontrolowanych sprawach odpowiadają wymogom ustawowym. Zmiana zaskarżonych wyroków wynikała z okoliczności, że sąd drugiej instancji nie podzielał dokonanej przez sąd rejonowy oceny prawnej stanu faktycznego sprawy. Opiniująca zwróciła uwagę, że w kilku sprawach z referatu opiniowanego została uwzględniona skarga na przewlekłość postępowania. W kilku analizowanych sprawach uzasadnienie zostało sporządzone po ustawowym terminie, przy czym nie w każdym przypadku było to usprawiedliwione. Również w kilku sprawach sąd okręgowy, po rozpoznaniu apelacji, uchylił zaskarżony wyrok i sprawę przekazał sądowi rejonowemu do ponownego rozpoznania. W konkluzji opiniująca stwierdziła, że w żadnej z analizowanych spraw nie wystąpił element związany z prawem administracyjnym, dlatego w tym kontekście trudno uznać, że Pan Filip Antoni Wesołowski spełnia wymóg, o którym mowa w art. 6 § 1 pkt 6 p.u.s.a. w postaci wyróżniania się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej.

Wizytator: Halina Filipowicz-Kremis

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
7. Zaborek Tomasz Grzegorz negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 3 0
PRZECIW 2 21 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 2 6 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pan Tomasz Grzegorz Zaborek urodził się 11 sierpnia 1973 r. w Radomiu. W 1997 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa Kanonicznego i Świeckiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego z wynikiem dobrym. Od 1 stycznia 1998 r. do 31 marca 1998 r. był zatrudniony w Oddziale do spraw Cudzoziemców, Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie na stanowisku starszego inspektora. Od 1 kwietnia 1998 r. do 4 kwietnia 2006 r. pracował w Wydziale Podatków Pośrednich Izby Skarbowej w Lublinie kolejno na stanowisku starszego referenta - aplikanta, inspektora, starszego inspektora i komisarza skarbowego. W 1999 r. ukończył aplikację administracyjną uzyskując ocenę bardzo dobrą. Od 5 kwietnia 2006 r. do 31 stycznia 2007 r. zajmował stanowisko komisarza skarbowego i pełnił obowiązki kierownika referatu w Dziale Podatków Pośrednich Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów. Od 1 lutego 2007 r. do 30 października 2007 r. wykonywał obowiązki na stanowisku komisarza skarbowego w Wydziale Kontroli Podatku od Towarów i Usług Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z 25 września 2007 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt. "Relacje pomiędzy interesem publicznym a interesem jednostki w ustawie Ordynacja podatkowa" uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa. Od 1 listopada 2007 r. do 31 lipca 2010 r. był zatrudniony w Departamencie Administracji Podatkowej i Departamencie Prawnym Ministerstwa Finansów na stanowisku radcy ministra. Od 1 marca 2008 r. jest adiunktem w Wydziale Prawa i Administracji (obecnie Wydziale Nauk Społecznych i Administracji) Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. W latach 2009-2012 był wykładowcą w Wyższej Szkole Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu. Od 1 sierpnia 2010 r. pracuje w Departamencie Prawnym i Orzecznictwa Kontrolnego Najwyższej Izby Kontroli, początkowo na stanowisku specjalisty kontroli państwowej (decyzją Prezesa Najwyższej Izby Kontroli z dniem 1 lutego 2013 r. został mianowany na to stanowisko), a następnie głównego specjalisty kontroli państwowej. W 2012 r., po odbyciu szkolenia z zakresu aplikacji kontrolerskiej dla pracowników Najwyższej Izby Kontroli, złożył egzamin kontrolerski z wynikiem dobrym. Jest autorem licznych publikacji z zakresu finansów publicznych. W ramach zatrudnienia w Wyższej Szkole Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu oraz Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie, a także współpracując z innymi placówkami prowadził szkolenia oraz zajęcia dydaktyczne między innymi z zakresu prawa administracyjnego i prawa finansowego. Uczestniczył również w dwóch międzynarodowych konferencjach naukowych organizowanych we wrześniu 2014 r. i wrześniu 2015 r. przez Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu dotyczących bezpieczeństwa organizacji. Kandydat podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w licznych szkoleniach zawodowych, organizowanych między innymi przez Najwyższą Izbę Kontroli.

Opinia wizytatora

Pan Tomasz Grzegorz Zaborek uzyskał ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Pana Zygmunta Wiśniewskiego - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, z której wynika, że spełnia wymogi formalne określone w art. 6 § 1 pkt 1-7 p.u.s.a. Opiniujący, po zapoznaniu się z treścią publikacji autorstwa kandydata oraz przedłożonych przez niego uchwał Komisji Rozstrzygającej Najwyższej Izby Kontroli wraz z uzasadnieniami, w których był Przewodniczącym, rozstrzygających zastrzeżenia do wystąpień pokontrolnych stwierdził, że świadczą one o bogatym zakresie problematyki prawnej, z którą opiniowany zetknął się w swojej pracy zawodowej. Są to zagadnienia związane między innymi z problematyką przepisów prawa pracy, prawa budowlanego, zamówień publicznych, ustawy o drogach publicznych, ustawy prawo wodne, wykonania budżetu państwa, podatków, dotacji, prawa upadłościowego, postępowania egzekucyjnego, ustawy o odpadach, wpłat na PFRON, należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, świadczeń zdrowotnych w tym rehabilitacji leczniczej, polityki zdrowotnej, gospodarki leśnej i łowieckiej, zarządu nieruchomościami, działalności Policji i prawa europejskiego. Przedstawione rozstrzygnięcia świadczą o dobrej znajomości prawa administracyjnego materialnego i procedury administracyjnej. Treść i uzasadnienia uchwał odnoszą się do zgłoszonych zastrzeżeń. Są czytelne i zrozumiałe, sporządzone prawidłowym językiem prawniczym. Przedstawione publikacje wskazują na szeroką wiedzę nie tylko w zakresie przepisów prawa administracyjnego, ale także prawa cywilnego, gospodarczego i upadłościowego. Kandydat w sposób prawidłowy przywołuje odpowiednie przepisy prawa, orzecznictwo oraz poglądy doktryny. Opiniujący zwrócił uwagę na jego działalność naukową i dydaktyczną oraz pozytywne opinie służbowe i okresowe oceny kwalifikacyjne. W konkluzji bardzo dobrze ocenił kandydaturę Pana Tomasza Grzegorza Zaborka.

Wizytator: Zygmunt Wiśniewski

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów