Uchwała KRS nr 340/2019
Sąd: | Sąd Rejonowy w Gliwicach |
Data posiedzenia: | 19 marca 2019 – 22 marca 2019 |
Obwieszczenie: | Monitor Polski poz. 845 z 2018 |
Pobierz uchwałę: | http://krspl.home.pl/bip/files/2019-03-1... |
Liczba wolnych stanowisk: | 1 |
Liczba kandydatów: | 5 |
Liczba obsadzonych stanowisk: | 1 |
Liczba odrzuconych kandydatów: | 4 |
Lista kandydatów
l.p. | nazwisko i imiona | wykonywany zawód | decyzja | |||||||||||||||||
1. | Bańka Jakub Sebastian | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Jakub Sebastian Bańka urodził się w 1986 r. w Lublinie. W 2010 r. ukończył z wynikiem dobrym wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W 2011 r. ukończył aplikację ogólną w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, uzyskując 43,50 pkt. W latach 2012-2016 odbywał aplikację sędziowską w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, którą ukończył, uzyskując 111,50 pkt. W sierpniu 2014 r. złożył z wynikiem dobrym egzamin sędziowski, uzyskując 241 pkt. Z dniem 15 października 2014 r. został mianowany referendarzem sądowym w Sądzie Rejonowym w Gliwicach. Początkowo orzekał w II Wydziale Cywilnym, a od 15 lipca 2015 r. orzeka w VIII Wydziale Ksiąg Wieczystych. W okresie od 15 kwietnia do 14 sierpnia 2018 r. był delegowany do pełnienia czynności referendarza sądowego w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach. Powierzone obowiązki wykonywał w V Wydziale Ksiąg Wieczystych. Prezes Sądu Okręgowego w Gliwicach udzielił Panu Jakubowi Sebastianowi Bańce pisemnych podziękowań za wkład orzeczniczy wniesiony podczas tej delegacji, zaznaczając, że jego rzetelna praca przyczyniła się do zmniejszenie zaległości w V Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Tarnowskich Górach. Kandydat podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Krajową Szkolę Sądownictwa i Prokuratury oraz Sąd Okręgowy w Gliwicach. Uzasadnienie wyboru przez KRSKrajowa Rada Sądownictwa uwzględniła, że Pan Jakub Sebastian Bańka, podobnie jak kandydat przedstawiony do powołania, posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, ale, w przeciwieństwie do wybranego kandydata, nie legitymuje się doświadczeniem w pracy na stanowisku asystenta sędziego, nie ukończył studiów doktoranckich i nie uzyskał tak wysokiego poziomu poparcia środowiska sędziowskiego. Opinia wizytatoraKwalifikacje zawodowe Pana Jakuba Sebastiana Bańki zostały ocenione pozytywnie przez sędziów Sądu Okręgowego w Gliwicach: Pana Tomasza Pawlika - wizytatora do spraw ksiąg wieczystych oraz Panią Teresę Kołeczko-Wacławik - wizytatora do spraw cywilnych. Sędzia wizytator do spraw ksiąg wieczystych wyróżnił wszechstronną wiedzę prawniczą kandydata i wyraził przekonanie, że jego dotychczasowe doświadczenie, kwalifikacje, jak i cechy osobowości uzasadniają powołanie go na stanowisko sędziego sądu rejonowego. Sędzia wizytator do spraw cywilnych zaznaczyła wprawdzie, że krótki okres pracy Pana Jakuba Sebastiana Bańki w wydziale cywilnym nie pozwala na sformułowanie stanowczej oceny co do jego przydatności do wykonywania zawodu sędziego, ale sposób pracy, sprawność postępowania, wysoka wydajność i osiągnięte wyniki w zakresie stabilności orzecznictwa pozwalają na w pełni pozytywne zaopiniowanie jego kandydatury. Pozytywne opinie o Panu Jakubie Sebastianie Bańce sporządzili Prezes Sądu Rejonowego w Gliwicach, Przewodniczący i była Przewodnicząca VIII Wydziału Ksiąg Wieczystych tego Sądu oraz Prezes Sądu Rejonowego w Tarnowskich Górach. Wizytator: Tomasz Pawlik |
||||||||||||||||||||
2. | Jasiński Artur | referendarz sądowy | pozytywna | |||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Artur Jasiński urodził się w 1986 r. w Zabrzu. W 2010 r. ukończył z wynikiem bardzo dobrym wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W 2011 r. ukończył aplikację ogólną w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, uzyskując 40,50 pkt. Od stycznia do marca 2012 r. był zatrudniony na stanowisku asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Gliwicach. Powierzone obowiązki wykonywał w Wydziale Cywilnym. Z dniem 27 marca 2012 r. został mianowany referendarzem sądowym w Sądzie Rejonowym w Gliwicach. Orzekał w VII Wydziale Gospodarczym, VIII Wydziale Ksiąg Wieczystych i X Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego. Od 1 listopada 2012 r. do chwili obecnej orzeka w pełnym wymiarze czasu pracy w VIII Wydziale Ksiąg Wieczystych. W październiku 2016 r. złożył z wynikiem dobrym egzamin sędziowski, uzyskując 254,5 pkt. Kandydat podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury oraz Sąd Okręgowy w Gliwicach. Jest autorem glosy do uchwały Sądu Najwyższego z 8 marca 2012 r., III CZP 95/11 ("Palestra 1-2/2014”). W 2014 r. ukończył studia doktoranckie w zakresie prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (do chwili obecnej nie otworzył przewodu doktorskiego). Uzasadnienie wyboru przez KRSPan Artur Jasiński, przedstawiony Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej do powołania w niniejszym postępowaniu nominacyjnym, posiada odpowiednią wiedzę prawniczą, zróżnicowane doświadczenie zawodowe oraz kwalifikacje do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego sądu rejonowego. Opinia wizytatoraKwalifikacje zawodowe Pana Artura Jasińsiego zostały ocenione pozytywnie przez Pana sędziego Tomasza Pawlika - wizytatora do spraw ksiąg wieczystych Sądu Okręgowego w Gliwicach. Sędzia wizytator wyróżnił wszechstronną wiedzę prawniczą kandydata i wyraził przekonanie, że jego dotychczasowe doświadczenie, kwalifikacje, jak i cechy osobowości uzasadniają powołanie go na stanowisko sędziego sądu rejonowego. Pozytywne opinie o Panu Arturze Jasińskim sporządzili Prezes Sądu Rejonowego w Gliwicach, Przewodniczący i była Przewodnicząca VIII Wydziału Ksiąg Wieczystych tego Sądu oraz sędzia orzekająca w II Wydziale Karnym Sądu Rejonowego w Zabrzu (za czas odbywania przez kandydata stażu w tym Wydziale, od października 2006 r. do marca 2007 r.). Wizytator: Tomasz Pawlik |
||||||||||||||||||||
3. | Kwiatek-Deka Aleksandra Martyna | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pani Aleksandra Martyna Kwiatek-Deka urodziła się w 1984 r. w Gliwicach. W 2008 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Po odbyciu aplikacji adwokackiej w Izbie Adwokackiej w Katowicach, w sierpniu 2012 r. złożyła egzamin adwokacki z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach z 18 października 2012 r. została wpisana na listę adwokatów. W dniu 14 grudnia 2012 r. złożyła ślubowanie i uzyskała prawo wykonywania zawodu adwokata. Od 7 stycznia 2013 r. do chwili obecnej prowadzi indywidualną kancelarię adwokacką w Gliwicach. W lipcu 2014 r. została przeprowadzona wizytacja kancelarii adwokackiej prowadzonej przez kandydatkę, w wyniku której nie wskazano żadnych uchybień i nie wydano zarządzeń pokontrolnych. Z materiałów zgromadzonych w toku postępowania nominacyjnego nie wynika, czy kandydatka wywiązuje się z obowiązku podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Uzasadnienie wyboru przez KRSKrajowa Rada Sądownictwa wzięła pod uwagę, że Pani Aleksandra Martyna Kwiatek-Deka, podobnie jak kandydat przedstawiony do powołania, posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, a jej praca została oceniona co do zasady pozytywnie przez sędziów wizytatorów, ale, w przeciwieństwie do wybranego kandydata, nie ukończyła studiów doktoranckich i nie uzyskała poparcia środowiska sędziowskiego. Opinie wizytatorówOcenę kwalifikacji Pani Aleksandry Martyny Kwiatek-Deki sporządzili sędziowie Sądu Okręgowego w Gliwicach: Pani Iwona Wańczura - wizytator do spraw gospodarczych, Pani Gabriela Sobczyk — wizytator do spraw cywilnych oraz Pani Urszula Walenta - wizytator do spraw rodzinnych i nieletnich. Sędzia wizytator do spraw gospodarczych zaznaczyła, że do oceny przedstawiono wąski zakres materiału, obejmujący zaledwie pięć spraw, wszystkie tego samego rodzaju, co nie uprawnia do wyciągania wniosków odnośnie do szerszej wiedzy i doświadczenia kandydatki. Czynności podejmowane w zbadanych sprawach oceniła pozytywnie. Wizytator: Iwona Wańczura Ocenę kwalifikacji Pani Aleksandry Martyny Kwiatek-Deki sporządzili sędziowie Sądu Okręgowego w Gliwicach: Pani Iwona Wańczura - wizytator do spraw gospodarczych, Pani Gabriela Sobczyk — wizytator do spraw cywilnych oraz Pani Urszula Walenta - wizytator do spraw rodzinnych i nieletnich. Sędzia wizytator do spraw cywilnych pozytywnie oceniła wiedzę prawniczą i doświadczenie zawodowe kandydatki, podkreślając, że w zbadanych sprawach często dochodziło do zawarcia ugody. Zaznaczyła przy tym, że charakter i zakres objętych analizą spraw uniemożliwia jednoznaczną ocenę co do posiadania przez Panią Aleksandrę Kwiatek-Dekę predyspozycji do wykonywania obowiązków sędziego. Sędzia wizytator do spraw rodzinnych i nieletnich pozytywnie oceniła pracę kandydatki. Opinię o Pani Aleksandrze Martynie Kwiatek-Dece sporządził Sekretarz Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach. Wizytator: Urszula Walenta, Gabriela Sobczyk |
||||||||||||||||||||
4. | Machner Magdalena Edyta | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pani Magdalena Edyta Machner urodziła się w 1986 r. w Krakowie. W 2010 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W 2011 r. ukończyła aplikację ogólną w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, uzyskując 46,50 pkt. W latach 2012-2016 odbywał aplikację sędziowską w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, którą ukończyła, uzyskując 119,9821 pkt. W sierpniu 2014 r. złożyła z wynikiem bardzo dobrym egzamin sędziowski, uzyskując 261 pkt. Z dniem 15 października 2014 r. została mianowana referendarzem sądowym w Sądzie Rejonowym w Gliwicach. Początkowo orzekała w VII Wydziale Gospodarczym, a od 15 lipca 2015 r. orzeka w VIII Wydziale Ksiąg Wieczystych. Kandydatka podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury. Jest autorką artykułu naukowego na temat oszustw sądowych, opublikowanego w Kwartalniku Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury (Zeszyt 2(8)/2013). Uzasadnienie wyboru przez KRSKrajowa Rada Sądownictwa uwzględniła, że Pani Magdalena Edyta Machner, podobnie jak kandydat przedstawiony do powołania, posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, ale, w przeciwieństwie do wybranego kandydata, nie legitymuje się doświadczeniem w pracy na stanowisku asystenta sędziego, nie ukończyła studiów doktoranckich i nie uzyskała tak wysokiego poziomu poparcia środowiska sędziowskiego. Opinie wizytatorówPraca i kwalifikacje Pani Magdaleny Edyty Machner zostały ocenione pozytywnie przez sędziów Sądu Okręgowego w Gliwicach: Panią Iwonę Wańczurę - wizytatora do spraw gospodarczych i Pana Tomasza Pawlika - wizytatora do spraw ksiąg wieczystych. Sędzia wizytator do spraw gospodarczych podkreśliła dużą wiedzę prawniczą kandydatki i fakt bardzo dobrego poradzenia sobie przez nią ze sprawami o charakterze gospodarczym, mimo niedługiego okresu orzekania w tym zakresie. Wyraziła przy tym przekonanie, że Pani Magdalena Edyta Machner posiada predyspozycje do wykonywania zawodu sędziego. Wizytator: Iwona Wańczura Praca i kwalifikacje Pani Magdaleny Edyty Machner zostały ocenione pozytywnie przez sędziów Sądu Okręgowego w Gliwicach: Panią Iwonę Wańczurę - wizytatora do spraw gospodarczych i Pana Tomasza Pawlika - wizytatora do spraw ksiąg wieczystych. Sędzia wizytator do spraw ksiąg wieczystych również wyróżnił wiedzę prawniczą kandydatki, stwierdzając, że posiadane przez nią doświadczenie, kwalifikacje i cechy osobowości uzasadniają powołanie jej na stanowisko sędziego sądu rejonowego. Pozytywne opinie o Pani Magdalenie Edycie Machner sporządzili Przewodniczący VII Wydziału Gospodarczego i była Przewodnicząca VIII Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Gliwicach. Wizytator: Tomasz Pawlik |
||||||||||||||||||||
5. | Piątek Mariusz Łukasz | negatywna | ||||||||||||||||||
Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)Pan Mariusz Łukasz Piątek urodził się w 1982 r. w Rabce-Zdroju. W marcu 2007 r. ukończył z wynikiem dobrym plus wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od kwietnia do października 2007 r. pełnił obowiązki asystenta sędziego w Wydziale Grodzkim Sądu Rejonowego w Zabrzu, a od sierpnia do września tego roku pracował jako asystent prawny w kancelarii radców prawnych w Gliwicach. Następnie od października 2007 r. do końca września 2011 r. pracował jako asystent radcy prawnego w kancelarii radcy prawnego w Katowicach. Po dobyciu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach, w czerwcu 2011 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach z 4 sierpnia 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych. W dniu 26 września 2011 r. złożył ślubowanie i uzyskał prawo wykonywania zawodu. Od 24 października 2011 r. do 22 maja 2017 r. prowadził indywidualną kancelarię radcy prawnego w Katowicach. Od 1 listopada 2011 r. do 28 lutego 2017 r. pracował jako radca prawny w Izbie Celnej w Katowicach. Od 1 marca 2017 r. jest zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach, gdzie od 21 kwietnia 2018 r. pełni również obowiązki naczelnika Wydziału Obsługi Prawnej. Z materiałów zgromadzonych w toku postępowania nominacyjnego nie wynika, czy kandydat wywiązuje się na bieżąco z obowiązku podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W 2012 r. ukończył z wynikiem dobrym plus studia podyplomowe w zakresie wyceny i gospodarki nieruchomościami, zorganizowane przez Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Uzasadnienie wyboru przez KRSKrajowa Rada Sądownictwa uwzględniła, że Pan Mariusz Łukasz Piątek, podobnie jak kandydat przedstawiony do powołania, posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, ale, w przeciwieństwie do wybranego kandydata nie ukończył studiów doktoranckich i nie uzyskał tak wysokiego poziomu poparcia środowiska sędziowskiego. Rada zwróciła także uwagę, że od 2011 r. praktyka zawodowa Pana Mariusza Łukasza Piątka skupia się głównie na prawie administracyjnym, a szczególnie wokół zagadnień celnych i skarbowych (zatrudnienie w izbie celnej i w izbie administracji skarbowej), co pokrywa się z profilem działalności sądów administracyjnych. |