Uchwały Krajowej Rady Sądownictwa

wróć do pełnej listy uchwał

Uchwała KRS nr 579/2020

Sąd: Naczelny Sąd Administracyjny
Data posiedzenia: 21 lipca 2020 – 24 lipca 2020
Obwieszczenie: Monitor Polski poz. 832 z 2018
Pobierz uchwałę:https://bip.krs.pl/index.php?c=getfile&i...
Liczba wolnych stanowisk: 4
Liczba kandydatów: 15
Liczba obsadzonych stanowisk: 4
Liczba odrzuconych kandydatów: 6

Lista kandydatów

l.p. nazwisko i imiona wykonywany zawód decyzja
1. Borszowski Paweł Władysław radca prawny pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 3 17
PRZECIW 0 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 0 2

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

2. Pan Paweł Władysław Borszowski urodził się 14 listopada 1972 r. w Kłodzku .W 1996 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 15 lipca 1996 r. do 31 grudnia 1998 r. był zatrudniony w Agencji Rozwoju Regionalnego „AGROREG” S. A. w Nowej Rudzie kolejno na stanowisku referenta do spraw obsługi programu restrukturyzacji oraz referenta do spraw promocji. Od 1 stycznia 1999 r. do 30 kwietnia 2002 r. pracował w Starostwie Powiatowym w Kłodzku na stanowisku Dyrektora Wydziału Organizacyjnego. W 1999 r. po odbyciu aplikacji sądowej złożył egzamin sędziowski. Od 1 maja 2002 r. do 4 marca 2004 r. był zatrudniony w Urzędzie Gminy Kłodzko na stanowisku sekretarza gminy. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z 1 grudnia 2003 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt.: „Elementy stosunku prawnego zobowiązania podatkowego” uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa. Od 1 marca 2004 r. jest zatrudniony w Katedrze Prawa Finansowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego kolejno na stanowisku adiunkta, profesora nadzwyczajnego (od 1 stycznia 2014 r.), a obecnie profesora. Od 1 marca 2008 r. do 30 kwietnia 2010 r. pełnił funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z 20 czerwca 2011 r. na podstawie przedstawionej rozprawy habilitacyjnej pt.: „Działalność gospodarcza w konstrukcji prawnej podatku” uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa - prawo finansowe. Od 1 września 2016 r. pełni funkcję Prodziekana Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Z dniem 1 stycznia 2018 r. kandydatowi powierzono funkcję Zastępcy Kierownika Katedry Prawa Finansowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Ponadto prowadził zajęcia dydaktyczne w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu kolejno na stanowisku wykładowcy oraz profesora nadzwyczajnego, a w łatach 2013-2016 pełnił funkcję dyrektora Instytutu Społeczno-Prawnego w tej Uczelni. Uchwałą Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z 27 czerwca 2018 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Zawód radcy prawnego wykonuje w indywidualnej kancelarii z siedzibą w Kłodzku. Postanowieniem z dnia 25 czerwca 2019 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nadał kandydatowi tytuł naukowy profesora nauk prawnych. Jest autorem licznych (około 180) publikacji z zakresu prawa podatkowego (w tym siedmiu komentarzy do ustaw podatkowych), a także 53 glos do orzeczeń Naczelnego Sądu Administracyjnego i wojewódzkich sądów administracyjnych. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach naukowych.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Paweł Władysław Borszowski zdobył bogate doświadczenie naukowo -dydaktyczne, a jego specjalizację stanowi prawo podatkowe. Obecnie jest profesorem w Katedrze Prawa Finansowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, na którym podjął zatrudnienie w marcu 2004 r., ale prowadził zajęcia dydaktyczne także w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu. Uzyskał przy tym stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa - prawo finansowe oraz, co wymaga szczególnego podkreślenia, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nadał kandydatowi tytuł naukowy profesora nauk prawnych. Pan Paweł Władysław Borszowski jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz glos do orzeczeń Naczelnego Sądu Administracyjnego i wojewódzkich sądów administracyjnych. Kandydat ten posiada także zróżnicowane doświadczenie praktyczne, bowiem między innymi: był zatrudniony w Starostwie Powiatowym w Kłodzku oraz Urzędzie Gminy Kłodzko, odbył aplikację sądową i złożył egzamin sędziowski, w latach 2008-2010 pełnił funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, a obecnie wykonuje zawód radcy prawnego. W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa, Pan Paweł Władysław Borszowski na tle innych uczestników niniejszej procedury nominacyjnej wyróżnia się bogatym dorobkiem naukowo-dydaktycznym, w tym liczbą publikacji w dziedzinie objętej właściwością Naczelnego Sądu Administracyjnego, uzyskaniem stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa - prawo finansowe, a w szczególności, że jako jedyny uzyskał tytuł naukowy profesora nauk prawnych. Rada miała na uwadze, że powyższy aspekt swojej aktywności zawodowej kandydat łączy z różnorodnym doświadczeniem praktycznym, zdobytym w szczególności przez ukończenie aplikacji sądowej (zakończonej zdaniem egzaminu zawodowego), pełnienie funkcji pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, a obecnie wykonywanie zawodu radcy prawnego.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
2. Chodacka Maja Monika sędzia negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 1
PRZECIW 0 4
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 15

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

6. Pani M aja M onika Chodacka urodziła się 1 maja 1970 r. w Krakowie. Od 18 listopada 1991 r. do 28 września 1992 r. była zatrudniona w dziale prawnym Przedsiębiorstwa Wielobranżowego MAX-EL s.c. z siedzibą w Krakowie jako pracownik umysłowy. W 1995 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Również w 1995 r. ukończyła „Roczne Studium Zarządzania i Biznesu” przy Zakładzie Ekonomii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Po odbyciu w latach 1996-1999 aplikacji radcowskiej i złożeniu egzaminu radcowskiego, uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie z 9 grudnia 1999 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od 1 września 1997 r. do 31 października 2006 r. pracowała w Izbie Skarbowej w Krakowie kolejno na stanowisku starszego referenta (do 31 sierpnia 1998 r.), inspektora (od 1 września 1998 r. do 31 grudnia 1999 r.) oraz radcy prawnego (od 1 stycznia 2000 r.). W latach 1997-1998 ukończyła aplikację administracyjną z oceną bardzo dobrą. Dodatkowo była zatrudniona jako radca prawny w: Urzędzie Skarbowym w Proszowicach (od 1 lutego 2000 r. do 31 grudnia 2005 r.); Izbie Celnej w Krakowie (od 1 września 2003 r. do 31 października 2006 r., w wymiarze ł/2 etatu); Urzędzie Skarbowym Kraków-Śródmieście (od 1 stycznia 2006 r. do 31 października 2001 r., w wymiarze Vt etatu). W 2004 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie prawa Unii Europejskiej. Z dniem 2 listopada 2006 r. została mianowana asesorem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie, w którym wykonywała obowiązki w I Wydziale. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 czerwca 2009 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie. Podjęła obowiązki orzecznicze w I Wydziale tego Sądu. W 2010 r. ukończyła studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych na Wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Kandydatka była delegowana do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: w lutym 2010 r. w pełnym wymiarze; od 1 marca 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu; od 1 czerwca 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. 13 w wymiarze jednej sesji w miesiącu; od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. w wymiarze dwóch sesji w miesiącu oraz posiedzeń niejawnych w składzie trzech sędziów według potrzeb; od 1 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r. w pełnym wymiarze sesji oraz posiedzeń niejawnych w składzie trzech sędziów według potrzeb. Obecnie jest delegowana do 31 grudnia 2021 r. Jest autorką sześciu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Prowadziła także szkolenia, wykłady i zajęcia dydaktyczne - z zakresu prawa pracy, ordynacji podatkowej, kontroli cełno-skarbowej, prawa Unii Europejskiej, Kodeksu karnego skarbowego - dla różnych podmiotów, w tym Regionalnego Ośrodka Kształcenia Kadr w Krakowie, Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Krakowskiego Holdingu Komunalnego S. A. w Krakowie, Krajowej Izby Doradców Podatkowych Oddział Podkarpacki oraz studentów studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Podnosi kwalifikacje zawodowe między innymi przez uczestnictwo w szkoleniach.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pani Maja Monika Chodacka posiada dziewięcioletnie doświadczenie - w tym jako radca prawny - zdobyte w pracy w Izbie Skarbowej w Krakowie, Urzędzie Skarbowym w Proszowicach, Izbie Celnej w Krakowie i Urzędzie Skarbowym Kraków-Śródmieście, a także czternastoletnie doświadczenie orzecznicze zdobyte podczas pracy na stanowisku asesora sądowego i sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie oraz w trakcie delegacji do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Kandydatka ukończyła studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych, jest autorką sześciu publikacji, a także prowadziła szkolenia, wykłady i zajęcia dydaktyczne dla różnych podmiotów. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że kandydatka posiada zdecydowanie mniejszy dorobek naukowy niż Pan Paweł Władysław Borszowski, Pan Dominik Jan Gajewski i Pan Mariusz Jerzy Golecki - nie uzyskała stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora, nie legitymuje się licznymi publikacjami. Ponadto posiada zarówno krótszy staż pracy w organach administracji finansowej, jak i krótszy staż orzeczniczy w sądzie administracyjnym niż Pan Zbigniew Zenon Łoboda.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
3. Fita Małgorzata Alicja kandydatura wycofana
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA
PRZECIW
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE
4. Gajewski Dominik Jan sędzia pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 19
PRZECIW 0 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 1

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

3. Pan Dominik Jan Gajewski urodził się 29 grudnia 1973 r. w Chełmie. W 1998 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 października 1998 r. do 30 września 2002 r. był zatrudniony w Kancelarii Ekonomiczno-Prawnej S. Płonkowski T. Gołębiowski T. Paszko Spółka z o. o. w Chełmie na stanowisku referenta do spraw administracyjno-prawnych. W 2000 r. ukończył studia podyplomowe w zakresie finansów. Uchwałą Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie z 24 czerwca 2002 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Od 1 października 2002 r. do 19 maja 2011 r. wykonywał zawód radcy prawnego we własnej kancelarii. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z 10 marca 2004 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt.: „Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych przez holdingi (studium prawno -finansowe)” uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych. Od 1 stycznia 2006 r. do 30 września 2006 r. był zatrudniony w Wyższej Szkole Służby Społecznej im. ks. Franciszka Blachnickiego w Suwałkach na stanowisku adiunkta. Od 1 października 2006 r. do 30 czerwca 2007 r. oraz od 1 października 2007 r. do 30 września 2008 r. pracował w Wyższej Szkole Biznesu im. Bp. Jana Chrapka w Radomiu, odpowiednio na stanowisku wykładowcy oraz adiunkta. Od 1 października 2006 r. do 31 lipca 2007 r. oraz od 1 października 2007 r. do 31 lipca 2008 r. był zatrudniony w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej im. Jana Zamoyskiego z siedzibą w Zamościu na stanowisku adiunkta. Od 1 października 2008 r. do 30 września 2009 r. pracował w Wyższej Szkole Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu jako wykładowca. Od 1 października 2009 r. do 28 lutego 2011 r. pracował w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na stanowisku wykładowcy. Od 1 października 2008 r. do 30 września 2016 r. był zatrudniony w Wyższej Szkole Finansów i Zarzadzania w Warszawie kolejno na stanowisku adiunkta i profesora nadzwyczajnego (od 1 października 2014 r.). Od 19 maja 2011 r. do 31 grudnia 2012 r. wykonywał zawód adwokata we własnej kancelarii. Uchwałą Rady Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku z 21 marca 2014 r. na podstawie przedstawionej rozprawy habilitacyjnej pt.: „Wpływ wybranych instrumentów prawnopodatkowych na politykę optymalizacji opodatkowania holdingów międzynarodowych” uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w dyscyplinie prawo, specjalność prawo finansowe. Od l października 2015 r. jest zatrudniony w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie kolejno na stanowisku adiunkta oraz profesora nadzwyczajnego. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 września 2016 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Orzeka w III Wydziale tego Sądu. Od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r. był delegowany do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego w wymiarze jednej sesji miesięcznie oraz powierzono mu pełnienie w tym okresie obowiązków Kierownika Zespołu Analiz Ekonomicznych w Biurze Orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego. Obecnie nadal jest delegowany do Izby Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego i pełni obowiązki Kierownika Zespołu Analiz Ekonomicznych. Kandydat jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego, a w szczególności przeciwdziałania patologii w postaci unikania opodatkowania. W latach 2014-2016 był członkiem Rady Konsultacji Prawa Podatkowego przy Ministrze Finansów, a z dniem 15 września 2016 r. został powołany przez Ministra Finansów na członka Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania. Był organizatorem konferencji pt. „Międzynarodowe unikanie opodatkowania a bezpieczeństwo państwa”, która odbyła się 16 marca 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Ponadto prowadził szkolenia z zakresu problematyki podatkowej dla radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, pracowników Ministerstwa Finansów oraz kadry kierowniczej organów administracji skarbowej.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa, Pan Dominik Jan Gajewski na tle innych uczestników niniejszej procedury nominacyjnej wyróżnia się bogatym dorobkiem naukowo -dydaktycznym, obejmującym między innymi uzyskanie stopnia naukowego doktora habilitowanego oraz liczne publikacje z zakresu prawa podatkowego, a w szczególności przeciwdziałania patologii w postaci unikania opodatkowania. Właśnie tematyka zainteresowań naukowych Pana Dominika Jana Gajewskiego łączących elementy prawa i ekonomii stanowi kolejny wyróżnik jego kandydatury. Ponadto jego atutem jest wszechstronne doświadczenie praktyczne zdobyte zarówno w trakcie wykonywania zawodu radcy prawnego, jak i zawodu adwokata, a także pełnienia obowiązków orzeczniczych w wojewódzkim sądzie administracyjnym i podczas delegacji w Naczelnym Sądzie Administracyjnym.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
5. Golecki Mariusz Jerzy doktor habilitowany nauk prawnych pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 15
PRZECIW 0 2
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 3

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

4. Pan M ariusz Jerzy Golecki urodził się 23 kwietnia 1974 r. w Warszawie. W 1998 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Również w 1998 r. ukończył studia prawa angielskiego i prawa europejskiego organizowane przez Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1 sierpnia 1998 r. do 13 września 1999 r. był zatrudniony w Ministerstwie Kultury i Sztuki w Warszawie na stanowisku doradcy Sekretarza Stanu. Od listopada 1999 r. do czerwca 2001 r. był ekspertem Departamentu Programowego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od stycznia 2000 r. do czerwca 2001 r. był ekspertem w Ministerstwie Finansów. W latach 2001-2002 odbył studia podyplomowe (LL.M.) na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Cambridge, Trinity College w Wielkiej Brytanii (specjalizacja: ekonomia prawa i regulacji). W latach 2004-2016 współpracował z Kancelarią Adwokacką Roberta Rykowskiego/Kancelarią Adwokatów i Radców Prawnych Rykowski & Gniewkowski. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego z 24 września 2004 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej p i: „Synallagma na tle koncepcji sprawiedliwości wymiennej Arystotelesa i opinii rzymskich jurystów okresu klasycznego” uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa. Z dniem 1 listopada 2004 r. został zatrudniony na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego na stanowisku adiunkta (pierwotnie w Katedrze Prawa Rzymskiego, a od 21 lutego 2005 r. w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa). Od 1 października 2004 r. do 31 grudnia 2007 r. pracował jednocześnie w Katedrze Ekonomii Wydziału Zarządzania i Marketingu Wyższej Szkoły Biznesu 10 - National Louis University w Nowym Sączu również na stanowisku adiunkta. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego z 12 kwietnia 2013 r. na podstawie przedstawionej rozprawy habilitacyjnej pt.: „Między pewnością a efektywnością. Marginalizm instytucjonalny wobec prawotwórczego stosowania prawa” uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa - teorii i filozofii prawa. Od 1 czerwca 2014 r. jest zatrudniony w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Uchwałą Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie z 14 stycznia 2015 r. został wpisany na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie (nie wykonywał zawodu). Z dniem 25 września 2015 r. został powołany do pełnienia funkcji Kierownika Pracowni Badań Kognitywnych nad Prawem w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od 23 lutego 2016 r. do 16 stycznia 2017 r. był zatrudniony w Ministerstwie Finansów w Warszawie na stanowisku Dyrektora Departamentu Prawnego. Z dniem 15 września 2016 r. został powołany na członka Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania, na okres czteroletniej kadencji; pełni funkcję Przewodniczącego tej Rady. Od grudnia 2016 r. do czerwca 2017 r. był członkiem Zespołu Ewaluacji do spraw Nauk Humanistycznych i Prawnych HS1-SZ Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych przy Ministrze Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W latach 2016-2017 był członkiem Rady Nadzorczej Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S. A., a w latach 2016-2020 był członkiem Rady Nadzorczej Grupy LOTOS S. A. IX i X kadencji. Od 17 stycznia 2017 r. do 31 października 2017 r. pracował na stanowisku radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej i w tym samym okresie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Prawa Międzynarodowego i Europejskiego Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej. Z dniem 7 września 2017 r. został powołany do pełnienia funkcji Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych. Od maja 2018 r. do czerwca 2018 r. był ekspertem w Ministerstwie Finansów (koordynacja prac nad projektami Nowej Ordynacji Podatkowej oraz ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika). Z dniem 1 sierpnia 2018 r. został powołany na członka Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego, na okres kadencji do dnia 10 listopada 2019 r. Od września 2018 r. do września 2019 r. pełnił funkcję stałego eksperta sejmowej Komisji Śledczej SK VAT. Od kwietnia 2019 r. do grudnia 2019 r. zajmował stanowisko Kierownika Zakładu Podatków i Ceł w Instytucie Ekspertyz Ekonomicznych i Finansowych w Łodzi. Z dniem 12 października 2019 r. został powołany na stanowisko Rzecznika Finansowego, na okres czteroletniej kadencji. Ponadto kandydat był profesorem wizytującym na: Wydziale 11 Prawa Uniwersytetu Masaryka w Brnie (Czechy, w 2006 r.), Wydziale Prawa Uniwersytetu w Cambridge (Wielka Brytania, w latach 2008-2009), International Christian University w Tokio oraz Uniwersytecie Keio w Tokio (Japonia, w 2010 r.), Wydziale Prawa Uniwersytetu w Debreczynie (Węgry, w latach 2013-2014), Wydziale Prawa Uniwersytetu w Lucernie (Szwajcaria, w 2018 r.). Jest również autorem licznych publikacji, także w językach obcych. Podnosi kwalifikacje między innymi przez uczestnictwo w konferencjach naukowych (w tym zagranicznych), odbywanie zagranicznych staży naukowych oraz realizację grantów badawczych. Otrzymał nagrodę Rektora Uniwersytetu Łódzkiego pierwszego stopnia za wybitne osiągnięcia naukowe (w 2011 r. oraz w 2013 r.).

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Mariusz Jerzy Golecki posiada bogate doświadczenie naukowo-dydaktyczne, znaczne doświadczenie w służbie publicznej wysokiego szczebla, a jego wszechstronne zainteresowania naukowe dotyczą między innymi prawa podatkowego i prawa finansowego. Jest także autorem prac poruszających problematykę prawotwórczego stosowania prawa przez sądy oraz prac z zakresu ekonomicznej analizy prawa z zakresu między innymi obszaru prawa podatkowego, prawa ochrony konkurencji, ochrony konsumenta, regulacji rynków finansowych. Praca naukowa kandydata jest doceniania na arenie międzynarodowej. Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, na którym podjął zatrudnienie w listopadzie 2004 r., ale prowadził zajęcia dydaktyczne także w Wyższej Szkole Biznesu — National Louis University w Nowym Sączu. W ramach współpracy z Uniwersytetem Łódzkim od 2015 r. jest Kierownikiem Pracowni Badań Kognitywnych nad Prawem w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa, a od 1 października 2020 r. - jak wynika z załączonej do karty zgłoszenia opinii - obejmie stanowisko Dyrektora nowo tworzonego Instytutu Badań Prawnoporównawczych i Interdyscyplinarnych, którego zakres badań obejmuje prowadzenie badań komparatystycznych w zakresie prawa podatkowego oraz sądownictwa administracyjnego, a także prowadzenie badań empirycznych w tym zakresie. Uzyskał przy tym stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa - teorii i filozofii prawa. Posiada także zróżnicowane, wszechstronne doświadczenie praktyczne zdobyte między innymi w trakcie pracy w Ministerstwie Finansów, Urzędzie Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego, a także wynikające z członkostwa i kierowania pracami Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania (funkcja Przewodniczącego) oraz Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych (funkcja Przewodniczącego) oraz uzyskane w wyniku zajmowania stanowiska Kierownika Zakładu Podatków i Ceł w Instytucie Ekspertyz Ekonomicznych i Finansowych w Łodzi, czy też stanowiska Rzecznika Finansowego. W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa, Pan Mariusz Jerzy Golecki na tle innych uczestników niniejszej procedury nominacyjnej wyróżnia się bogatym dorobkiem naukowo -dydaktycznym, obejmującym między innymi uzyskanie stopnia naukowego doktora habilitowanego oraz liczne publikacje, w tym z zakresu prawa podatkowego, prawa 21 finansowego czy regulacji rynków finansowych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje międzynarodowy zasięg badań i dokonań naukowych kandydata, który między innymi odbył szereg zagranicznych staży naukowych, realizował międzynarodowe projekty badawcze oraz jako profesor wizytujący odbył pobyty badawcze w ośrodkach uniwersyteckich w Czechach, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, Japonii oraz Szwajcarii. Spośród zróżnicowanego, wszechstronnego doświadczenia praktycznego kandydata podkreślenia wymaga w szczególności doświadczenie w orzekaniu w sprawach pozostających w zakresie kompetencji Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania, a także członkostwo w Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
6. jakimowicz agnieszka kandydatura wycofana
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA
PRZECIW
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE
7. Kozielewicz Jacek Stanisław radca prawny negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 1
PRZECIW 0 6
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 12

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

7. Pan Jacek Stanisław Kozielewicz urodził się 26 grudnia 1965 r. w Bydgoszczy. W 1990 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. Od 1 września 1990 r. do 28 lutego 1991 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Bydgoszczy na stanowisku starszego referenta. Po odbyciu aplikacji adwokackiej w 1995 r. złożył egzamin adwokacki. Uchwałą Okręgowej Rady Adwokackiej w Bydgoszczy z 16 maja 1995 r. został wpisany na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Bydgoszczy. Zawód adwokata wykonywał od 12 lipca 1995 r. do 31 października 2010 r. W ramach zatrudnienia w Wydawnictwach Prasowych i Pozaprasowych „EXPRESS” Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy był autorem cyklicznych publikacji prawnych „Prawnik radzi” publikowanych w gazecie „Express Bydgoski”. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Bydgoszczy z 5 lipca 2010 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Od 1 listopada 2010 r. do 18 czerwca 2011 r. pracował, w wymiarze lA etatu, w Urzędzie Skarbowym w Swieciu na stanowisku radcy prawnego. Z dniem 1 listopada 2010 r. podjął zatrudnienie w Izbie Skarbowej w Bydgoszczy na stanowisku radcy prawnego. Od 1 czerwca 2017 r. jest zatrudniony w Izbie Administracji Skarbowej w Bydgoszczy również na stanowisku radcy prawnego. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie z 26 kwietnia 2019 r. został wszczęty przewód doktorski kandydata na podstawie rozprawy pt.: „Rozliczenie transakcji w zakresie waluty wirtualnej w polskim prawie podatkowym”. Jest autorem jednej publikacji oraz glosy do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Jacek Stanisław Kozielewicz posiada doświadczenie zawodowe, które zdobył wykonując zawód adwokata, a także doświadczenie - w tym przede wszystkim jako radca prawny - zdobyte w pracy w organach administracji finansowej (między innymi Izba Skarbowa w Bydgoszczy, Urząd Skarbowy w Świeciu, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy). Posiada w dorobku publikacje, a także rozpoczął przewód doktorski. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że kandydat posiada zdecydowanie mniejszy dorobek naukowy niż Pan Paweł Władysław Borszowski, Pan Dominik Jan Gajewski i Pan Mariusz Jerzy Golecki - nie uzyskał stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora. Ponadto, chociaż jego staż pracy jako adwokata i radcy prawnego porównywalny jest z łącznym doświadczeniem zawodowym - w organach administracji finansowej i w sądzie administracyjnym - Pana Zbigniewa Zenona Łobody, to jednak nie posiada on doświadczenia orzeczniczego, a jego zatrudnienie w organach administracji finansowej jest krótsze od pełnego stażu zawodowego Pana Zbigniewa Zenona Łobody.

Opinia wizytatora

opinia bardzo pozytywna

Wizytator: Lidia Orlewska

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
8. Krawczyk Agnieszka Katarzyna kandydatura wycofana
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA
PRZECIW
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE
9. Łoboda Zbigniew Zenon sędzia pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 14
PRZECIW 0 0
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 5

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

5. Pan Zbigniew Zenon Łoboda urodził się 6 sierpnia 1964 r. we Wrocławiu. W 1989 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 lutego 1992 r. do 31 grudnia 2003 r. był zatrudniony w Urzędzie Skarbowym Wrocław-Psie Pole, kolejno na stanowisku referenta, starszego referenta, inspektora, kierownika referatu, zastępcy naczelnika urzędu skarbowego. W 1997 r. złożył z wynikiem pozytywnym — oceną bardzo dobrą egzamin radcowski. Uchwałą Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z 26 czerwca 1997 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby (nie wykonywał zawodu). Z dniem 1 stycznia 2004 r. został mianowany asesorem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 31 lipca 2004 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu. Podjął obowiązki orzecznicze w I Wydziale tego Sądu. Kandydat był delegowany do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: w październiku 2007 r. w wymiarze trzech sesji, od 1 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2018 r. w wymiarze jednej sesji, od 1 lipca 2018 r. do 30 czerwca 2019 r. w pełnym wymiarze sesji. Obecnie jest delegowany do 30 czerwca 2021 r. Ponadto w dwumiesięczniku „Jurysdykcja Podatkowa” nr 1/2008 ukazało się opracowanie autorstwa kandydata pt.: „Wadliwość procesu legislacyjnego a prawo do zwrotu akcyzy zapłaconej w kraju od wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych”.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Zbigniew Zenon Łoboda posiada wieloletnie doświadczenie orzecznicze zdobyte podczas pracy na stanowisku asesora sądowego i sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu oraz w trakcie delegacji do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Wcześniej pracował w Urzędzie Skarbowym Wrocław -Psie Pole. Wobec powyższego kandydat ten zdobył bogate doświadczenie w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, zarówno jako pracownik organów podatkowych, jak i sędzia orzekający w sądach administracyjnych. W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa, Pan Zbigniew Zenon Łoboda na tle innych uczestników niniejszej procedury nominacyjnej wyróżnia się najdłuższym stażem orzeczniczym w sądzie administracyjnym (16 lat) oraz najdłuższym stażem pracy w organach administracji finansowej (11 lat).

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
10. Łozowska Marzena Barbara kandydatura wycofana
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA
PRZECIW
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE
11. Pakałska Anna Jadwiga adwokat negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 1
PRZECIW 0 3
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 15

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

8. Pani Anna Jadwiga Pakalska urodziła się 1 stycznia 1957 r. w Zamościu. W 1983 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Łódzkim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W latach 1985-1987 pełniła funkcję kuratora zawodowego w Sądzie Wojewódzkim w Łodzi. Po odbyciu aplikacji adwokackiej w 1993 r. złożyła egzamin adwokacki z wynikiem dobrym. Uchwałą Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi z 18 maja 1993 r. została wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Łodzi. Od 15 września 1993 r. pracowała jako adwokat w Zespole Adwokackim Nr 2 w Łodzi. Od 1 stycznia 1998 r. wykonuje zawód adwokata w indywidualnej kancelarii z siedzibą w Łodzi, prowadząc obsługę prawną różnych podmiotów. W latach 1998-2002 prowadziła szkolenia dla aplikantów adwokackich Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi. W 2016 r. ukończyła „V Szkolenie Zawodowe Mediatorów” organizowane przez Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej i uzyskała tytuł mediatora. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pani Anna Jadwiga Pakalska posiada doświadczenie zawodowe, które zdobyła pełniąc funkcję kuratora zawodowego oraz wykonując zawód adwokata, uzyskała także tytuł mediatora i prowadziła szkolenia dla aplikantów adwokackich. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że kandydatka posiada zdecydowanie mniejszy dorobek naukowy niż Pan Paweł Władysław Borszowski, Pan Dominik Jan Gajewski i Pan Mariusz Jerzy Gołecki - nie uzyskała stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora. Ponadto, chociaż jej staż pracy jako adwokata porównywalny jest z łącznym doświadczeniem zawodowym - w organach administracji finansowej i w sądzie administracyjnym - Pana Zbigniewa Zenona Łobody, to jednak nie posiada ona doświadczenia orzeczniczego.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
12. Przybysz Piotr Marek sędzia negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 5
PRZECIW 0 3
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 12

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

9. Pan Piotr Marek Przybysz urodził się 31 marca 1962 r. w Bartoszycach. W 1985 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 17 grudnia 1985 r. do 30 września 1990 r. był zatrudniony w Instytucie Administracji i Zarządzania w Warszawie kolejno na stanowisku stażysty, referenta prawnego, asystenta i starszego asystenta. Z dniem 1 października 1990 r. podjął zatrudnienie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie pełni obowiązki na stanowisku adiunkta w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego. Od 1 czerwca 1992 r. do 15 października 1993 r. był zatrudniony w Najwyższej Izbie Kontroli w Warszawie na stanowisku starszego inspektora kontroli państwowej. Od 15 listopada 1993 r. do 31 stycznia 2001 r. pracował w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie na stanowisku głównego specjalisty. Uchwałą Rady Instytutu Nauk Prawno-Administracyjnych Uniwersytetu Warszawskiego z 21 czerwca 1993 r. na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt.: „Wykonanie obowiązku administracyjnego” uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie nauki administracji. Od 1 października 2001 r. do 30 września 2013 r. był zatrudniony w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Ostrołęce, wykonywał pracę nauczyciela akademickiego na stanowisku adiunkta. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego z 18 lutego 2013 r. na podstawie osiągnięć naukowych w tym monografii pt.: „Administracyjne środki prawne w postępowaniu egzekucyjnym w administracji” uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 września 2014 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Orzekał początkowo w I Wydziale, a od 1 kwietnia 2015 r. pełni obowiązki w III Wydziale tego Sądu. Od 1 czerwca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. był delegowany, w pełnym wymiarze sesji w miesiącu, do orzekania w Izbie Gospodarczej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Ponadto był delegowany do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: od 1 września 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. w pełnym wymiarze sesji w miesiącu. Obecnie jest delegowany do 31 grudnia 2020 r. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego oraz postępowania egzekucyjnego (w tym dwóch komentarzy: 16 „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Komentarz”; „Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz” i dwóch monografii), a także glos do orzeczeń Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego. Podnosi kwalifikacje zawodowe między innymi przez uczestnictwo w szkoleniach.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Piotr Marek Przybysz posiada doświadczenie zdobyte w pracy w Instytucie Administracji i Zarządzania w Warszawie, Najwyższej Izbie Kontroli oraz Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. Ponadto od 1990 r. jest zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim (pracował także w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Ostrołęce). Dorobek naukowy kandydata obejmuje uzyskanie stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk prawnych w zakresie prawa, a także liczne publikacje oraz glosy do orzeczeń Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pan Piotr Marek Przybysz posiada także sześcioletnie doświadczenie orzecznicze na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie oraz w trakcie delegacji do orzekania w Izbie Gospodarczej (czerwiec 2018 r. - sierpień 2018 r.) oraz w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że Pan Piotr Marek Przybysz posiada bogaty dorobek naukowy i odpowiednie doświadczenie praktyczne, jednak wyżej oceniła dorobek naukowy poparty doświadczeniem zawodowym Pana Pawła Władysława Borszowskiego, Pana Dominika Jana Gajewskiego i Pana Mariusza Jerzego Goleckiego. Odnośnie do kandydatury Pana Zbigniewa Zenona Łobody, w przypadku, którego głównym atrybutem jest zarówno jego wieloletnie doświadczenie orzecznicze w sądzie administracyjnym, jak i staż pracy w organach administracji finansowej Rada miała na uwadze,że Pan Piotr Marek Przybysz posiada zdecydowanie krótszy - o dziesięć lat - staż orzeczniczy w sądzie administracyjnym.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
13. Rojek Ewa Maria kandydatura wycofana
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA
PRZECIW
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE
14. Skrodzki Alojzy sędzia negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0 0
PRZECIW 0 2
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 3 17

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

10. Pan Alojzy Skrodzki urodził się 17 sierpnia 1971 r. w Grajewie. W 1995 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 18 grudnia 1995 r. do 31 maja 1999 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Łomży na stanowisku komisarza skarbowego. W 1996 r. ukończył aplikację administracyjną z oceną bardzo dobrą. Od 22 listopada 1999 r. do 31 grudnia 2001 r. pracował w Izbie Skarbowej w Warszawie kolejno na stanowisku inspektora, starszego inspektora i komisarza skarbowego. W latach 2002-2003 był zatrudniony na stanowisku konsultanta podatkowego, kolejno w: BDO Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (od 1 stycznia 2002 r. do 30 czerwca 2002 r.); BDO Polska Tax & Financial Services Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (od 1 lipca 2002 r, do 31 stycznia 2003 r.); BDO Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (od 1 lutego 2003 r. do 31 grudnia 2003 r.). W 2003 r. zdał egzamin na doradcę podatkowego i decyzją Krajowej Rady Doradców Podatkowych z 5 listopada 2003 r. został wpisany na listę doradców podatkowych. Z dniem 1 stycznia 2004 r. został mianowany referendarzem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie, w którym pełnił obowiązki w III Wydziale. Z dniem 1 listopada 2004 r. został mianowany asesorem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie, w którym orzekał w III Wydziale. W 2005 r. ukończył podyplomowe studium prawa europejskiego dla sędziów sądów administracyjnych. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 czerwca 2007 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Podjął obowiązki orzecznicze w III Wydziale tego Sądu. W latach 2011-2012 oraz w 2014 r. i 2018 r. był członkiem komisji egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego. Od 17 października 2011 r. pełnił funkcję Zastępcy Przewodniczącego III Wydziału Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, a od 17 lutego 2016 r. do 6 listopada 2017 r. pełnił funkcję Przewodniczącego tego Wydziału. Z dniem 2 listopada 2014 r. został powołany na czteroletnią kadencję członka Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do spraw Doradztwa Podatkowego. Z dniem 6 listopada 2017 r. został powołany na stanowisko 17 Wiceprezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, na pięcioletnią kadencję. Ponadto kandydat był delegowany do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: w lutym 2010 r. w wymiarze trzech sesji, w dniu 10 marca 2010 r., od 1 marca 2014 r. do 31 marca 2015 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu, od kwietnia 2015 r. do grudnia 2015 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu, od stycznia 2016 r. do czerwca 2016 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu, w styczniu 2017 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu, od 1 września 2018 r. do 31 marca 2019 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu. Obecnie jest delegowany do 31 grudnia 2020 r. Jest także autorem kilku publikacji z zakresu prawa podatkowego. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Alojzy Skrodzki posiada sześcioletnie doświadczenie w pracy w Izbie Skarbowej w Łomży oraz w Izbie Skarbowej w Warszawie, a także dwuletnie doświadczenie jako konsultant podatkowy. Kandydat posiada także szesnastoletnie doświadczenie orzecznicze na stanowisku referendarza sądowego, asesora sądowego i sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie oraz w trakcie delegacji do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Ponadto jest autorem kilku publikacji. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że kandydat posiada zdecydowanie mniejszy dorobek naukowy niż Pan Paweł Władysław Borszowski, Pan Dominik Jan Gajewski i Pan Mariusz Jerzy Golecki - nie uzyskał stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora, nie legitymuje się licznymi publikacjami. Ponadto posiada krótszy staż pracy w organach administracji finansowej niż Pan Zbigniew Zenon Łoboda, zaś porównując szesnastoletni staż orzeczniczy obu kandydatów w sądzie administracyjnym, wskazać należy na różnicę w długości zatrudnienia na stanowisku sędziego - Pan Zbigniew Zenon Łoboda jest sędzią od lipca 2004 r., a Pan Alojzy Skrodzki od czerwca 2007 r.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
15. Woźniak Bogusław Adam sędzia negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2 5
PRZECIW 0 1
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1 14

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

11. Pan Bogusław Adam Woźniak urodził się 18 grudnia 1972 r. w Sieradzu. Od 1 lipca 1995 r. do 31 grudnia 1998 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Sieradzu na stanowisku referenta, starszego referenta, starszego inspektora. W 1997 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 stycznia 1999 r. do 15 czerwca 1999 r. pracował w Izbie Skarbowej w Łodzi - Ośrodku Zamiejscowym w Sieradzu na stanowisku starszego inspektora i komisarza skarbowego. Od 15 czerwca 1999 r. do 31 sierpnia 2003 r. był zatrudniony w Departamencie Podatków Bezpośrednich Ministerstwa Finansów w Warszawie na stanowisku specjalisty i starszego specjalisty. Od 1 września 2003 r. do 30 kwietnia 2005 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Gdańsku na stanowisku komisarza skarbowego. W 2005 r. zdał egzamin na doradcę podatkowego. Od 1 maja 2005 r. pracował w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku na stanowisku asystenta sędziego. Z dniem 15 lutego 2006 r. został mianowany asesorem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku, w którym wykonywał obowiązki w I Wydziale. W 2007 r. ukończył podyplomowe studium prawa europejskiego dla sędziów sądów administracyjnych. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 17 września 2008 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku. Podjął obowiązki orzecznicze w I Wydziale tego Sądu. Kandydat był delegowany do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: od stycznia 2010 r. do grudnia 2010 r. w pełnym wymiarze; od 1 lutego 2014 r. do 31 grudnia 2017 r. w pełnym wymiarze, od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 18 2018 r. w wymiarze trzech sesji miesięcznie oraz posiedzeń niejawnych w składzie trzech sędziów według potrzeb, od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. w pełnym wymiarze. Obecnie jest delegowany do 31 grudnia 2020 r. Ponadto prowadził szkolenia dla pracowników samorządowych organów podatkowych oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pan Bogusław Adam Woźniak posiada sześcioletnie doświadczenie zdobyte w pracy Izbie Skarbowej w Sieradzu, Izbie Skarbowej w Łodzi i Izbie Skarbowej w Gdańsku, a także czteroletnie doświadczenie wynikające z zatrudnienia w Ministerstwie Finansów. Kandydat posiada także czternastoletnie doświadczenie orzecznicze w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gdańsku oraz w trakcie delegacji do orzekania w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego. Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że kandydat posiada zdecydowanie mniejszy dorobek naukowy niż Pan Paweł Władysław Borszowski, Pan Dominik Jan Gajewski i Pan Mariusz Jerzy Golecki - nie uzyskał stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora, nie legitymuje się licznymi publikacjami. Ponadto posiada zarówno krótszy staż pracy w organach administracji finansowej, jak i krótszy staż orzeczniczy (w szczególności na stanowisku sędziego) w sądzie administracyjnym niż Pan Zbigniew Zenon Łoboda.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów