Uchwały Krajowej Rady Sądownictwa

wróć do pełnej listy uchwał

Uchwała KRS nr 238/2017

Sąd: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
Data posiedzenia: 25 lipca 2017 – 28 lipca 2017
Obwieszczenie: Monitor Polski poz. poz. 321 z 2017
Pobierz uchwałę:http://krspl.home.pl/bip/files//2017-07-...
Liczba wolnych stanowisk: 1
Liczba kandydatów: 7
Liczba obsadzonych stanowisk: 1
Liczba odrzuconych kandydatów: 6

Lista kandydatów

l.p. nazwisko i imiona wykonywany zawód decyzja
1. Cimochowska Magdalena sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0, ocena dobra 8 0
PRZECIW 7 76 3
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 10

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Magdalena Cimochowska urodziła się 1 lutego 1976 r. w Szczuczynie. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z oceną dobrą. Z dniem 17 lipca 2000 r. została mianowana przez Prezesa Głównego Urzędu Ceł do służby przygotowawczej w Głównym Urzędzie Ceł na stanowisko podreferendarza i nadano jej stopień służbowy aplikanta celnego. Kandydatka w Głównym Urzędzie Ceł była zatrudniona od lipca 2000 r. do maja 2002 r. Obowiązki pełniła w Departamencie Odwołań Taryfikacyjnych i Wartości Celnej. Aneksem do aktu mianowania z 17 lipca 2000 r. Szef Służby celnej z dniem l czerwca 2002 r. zmienił stanowisko służbowe Pani Magdaleny Cimochowskiej na kontrolera celnego, natomiast stopień służbowy aplikanta celnego pozostał bez zmian. W okresie od czerwca 2002 r. do października 2005 r. pracowała w Izbie Celnej w Warszawie początkowo w Wydziale Taryfikacji i Reguł Pochodzenia Towarów, a od września 2003 r. w Wydziale Elementów kalkulacyjnych II. Z dniem 15 maja 2003 r. została mianowana przez Szefa Służby Celnej do służby stałej w Izbie Celnej w Warszawie na stanowisku kontrolera celnego oraz nadano jej stopień służbowy młodszego rewidenta celnego. W 2004 r. ukończyła z wynikiem dobrym trzysemestralne Podyplomowe Studium Podatków i Prawa podatkowego zorganizowane przez Uniwersytet Warszawski. Od listopada 2005 r. do lutego 2016 r. była zatrudniona w Departamencie Służby Celnej w Ministerstwie Finansów kolejno na stanowiskach specjalisty, starszego specjalisty, głównego specjalisty i eksperta Służby Celnej. Z dniem l lutego 2006 r. Szef Służby Celnej nadał Pani Magdalenie Cimochowskiej stopień służbowy rewidenta celnego, z dniem 28 września 2008 r. stopień służbowy starszego rewidenta celnego, a z dniem 21 września 2009 r. stopień służbowy młodszego dyspozytora celnego. Z dniem 30 listopada 2009 r .. Pani Magdalena Cimochowska mianowana została przez Szefa Służby Celnej na stopień służbowy starszego rachmistrza celnego, z dniem 21 września 2011 r. na stopień służbowy młodszego aspiranta celnego, a z dniem 21 września 2015 r. na stopień słu±bowy aspiranta celnego. W latach 2010-2012 odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W marcu 2013 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą nr 369/49/2013 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie z 8 maja 2013 r. została wpisana na listę radców prawnych. Od lutego 2016 r. do lutego 2017 r. pracowała w Departamencie Refanny Administracji Skarbowej Ministerstwa Finansów na stanowisku eksperta Służby Celnej, a od marca 2017 r. wykonuje obowiązki w Departamencie Zarządzania Strategicznego i Wdrożeń w Ministerstwie Finansów na tym samym stanowisku służbowym. Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Centrum Kształcenia Kadr Skarbowości Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Posiada certyfikat First Certificate of English potwierdzający znajomość języka angielskiego -. W 2007 r. otrzymała dyplom Szefa Służby Celnej za wzorowe wykonywanie zadań wkład w rozwój Słuzby Celnej, a w 2016 r. uzyskała wyróżnienie za przejawianie inicjatywy w zakresie doskonalenia organizacji i efektywności służby.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Pani Magdalena Cimochowska uzyskała wyróżniającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Agnieszkę Łąpieś-Rosińską- sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że dotychczasowy przebieg pracy zawodowej kandydatki dowodzi jej wysokich kwalifikacji zawodowych. Analiza treści dołączonych postanowień Ministra Finansów oraz rozporządzeń i zarządzeń tego organu, których projekty sporządziła opiniowana dowodzi dobrej znajomości przepisów prawa, a także zasad prawidłowej legislacji wskazując także na dużą samodzielność w tworzeniu i stosowaniu przepisów prawa, niezbędną w wykonywaniu funkcji sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Rozstrzygnięcia i treść uzasadnień dołączonych postanowień są prawidłowe i potwierdzają dużą umiejętność w fonnułowaniu argumentów mających znaczenie dla rozstrzygnięć podejmowanych przy zastosowaniu procedury administracyjnej. Ostanie miesiące Pani Magdalena Cimochowska poświęciła na opracowywanie projektów dokumentów rządowych naleZących do właściwości Ministra Finansów wynikających z ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (dalej "KAS") oraz ustawy wprowadzającej KAS. Opiniująca podkreśliła nieustanne dążenie Pani Magdaleny Cimochowskiej do podwyższania kwalifikacji zawodowych i dbałość o rozwój zawodowy. Kandydatka jest oceniana przez przełożonych bardzo dobrze, jako osoba kulturalna, rzetelna, dobrze współpracująca w grupie, ceniona przez współpracowników. Powyższe przesłanki merytoryczne oraz cechy osobowościowe, zdaniem sędziego wizytatora, wskazują, że opiniowana jest przygotowana do wykonywania zawodu sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Wizytator: Agnieszka Łąpieś-Rosińska

Kandydatka otrzymała ocenę dobrą Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
2. Dykier Justyna sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 2, ocena bardzo dobra 6 0
PRZECIW 5 79 2
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 11

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Justyna Dykier urodziła się 26 sierpnia 1975 r. w Ostrowi Mazowieckiej. W latach I 997-1998 pracowała jako hostessa, tłumacz na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W latach 1998-1999 odbyła kurs języka niemieckiego zorganizowany przez Studium Języków Obcych przy Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 1999 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną dobrą. W okresie od grudnia 1999 r. do sierpnia 2006 r. była zatrudniona w Izbie Skarbowej w Poznaniu w Oddziale Podatku Dochodowego od Osób Prawnych Oddziale Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych. W 2000 r. ukończyła z wynikiem pozytywnym dwusemestralne studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W okresie od maja 2000 r. listopada 2000 r. odbyła słuzbę przygotowawczą w słuzbie cywilnej ukończoną z wynikiem bardzo dobrym (karta zgłoszenia). W 2001 r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym dwusemestralne studia podyplomowe w zakresie rachunkowości zorganizowane przez Akademię Ekonomiczną im. Oskara Langego we Wrocławiu. W latach 2003-2004 ukończyła "Studium Prawa Niemieckiego" - Studium des deutschen Rechts zorganizowane przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z dniem l października 2003 r. została mianowana urzędnikiem służby cywilnej. W latach 2004-2008 odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Od l września 2006 r. do sierpnia 2009 r. była zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Poznaniu na stanowisku asystenta sędziego. Obowiązki wykonywała w I Wydziale Finansowym tego Sądu. W maju 2008 r. złożyła egzamin radcewski z wynikiem ogólnym dobry plus i uchwałą nr 54NJ/2008 Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu z dnia 4 czerwca 2008 r. została wpisana na listę radców prawnych. Od września 2009 r. jest zatrudniona na stanowisku radcy prawnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Od stycznia 20 l O r. do grudnia 20 l O r. była zatrudniona na stanowisku radcy prawnego w Poczcie Polskiej S.A. w wymiarze !12 etatu. Kandydatka odbyła również służbę przygotowawczą w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu zakończoną egzaminem z wynikiem pozytywnym w lutym 2010 r. Od stycznia 2011 r. do września 2012 r. prowadziła obsługę prawną Gminy Puszczykowo. W okresie od lipca 2011 r. do kwietnia 2013 r. była Członkiem Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. z siedzibą w Obornikach. Od października 2012 r. do marca 2013 r. prowadziła obsługę prawną Gminy Czerniejewo. Od maja 2013 r. do grudnia 2014 r. prowadziła obsługę prawną Gminy Wapno. Ponadto kandydatka prowadzi obsługę prawną Ośrodków Pornocy Społecznej: w Środzie Wielkopolskiej (od stycznia 2014 r.), w Nowym Mieście nad Wartą (od stycznia 2014 r.), w Murowanej Gaślinie (od lutego 2015 r.) - udziela porad prawnych osobom potrzebującym. We wrześniu 2014 r. prowadziła szkolenia dla komorników i asesorów komorniczych na zlecenie Izby Komorniczej w Poznaniu. Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych m.m. przez. Krajową Radę Radców Prawnych i Okręgową Izbę Radców Prawnych w Poznaniu. Posiada certyfikat "Zentrale Mittelstufenprufung" złożony przy Goethe Instytut w Berlinie potwierdzający bardzo dobrą znajomość języka niemieckiego.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Pani Justyna Dykier uzyskała bardzo dobrą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Panią Joannę Kube - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że poziom wiedzy teoretycznej opiniowanej jest bardzo wysoki. Kandydatka posiada umiejętności praktycznego stosowania prawa, co znajduje wyraz w opiniach i rekomendacjach, a także w ocenie wyników jej pracy. Pani Justyna Dykier cieszy się bardzo dobrą opinią u osób, z którymi współpracowała w trakcie pracy zawodowej. W opiniach podkreśla się jej rozległą wiedzę, stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych, pracowitość; skrupulatność i bardzo dobrą organizację pracy. Zwracano również uwagę na jej kwalifikacje interpersonalne takie jak: odpowiedzialność, obowiązkowość, wysoką kulturę osobistą, akceptację w środowisku pracy. Od wielu lat zajmuje się obsługą prawną funduszy unijnych. Jest pełnomocnikiem Województwa Wielkopolskiego przed sądami oraz innymi organami orzekającymi, reprezentuje równiez Instytucję Zarządzającą Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym w postępowaniach sądowych administracyjnych. Z analizy akt wybranych spraw wynika, że opiniowana aktywnie uczestniczy w rozprawach, do których jest odpowiednio przygotowana. Pisma procesowe są sporządzane na wysokim poziomie merytorycznym, zawierają trafną i przekonującą argumentację. Sędzia wizytator zwróciła uwagę na fakt, że Pani Justyna Dykier mieszka w Kórniku tj. w odległości 318 km od siedziby Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Kandydatka aplikując na stanowisko sędziego w niniejszej procedurze nominacyjnej wskazała, że gotowa jest zmienić miejsce zamieszkania, gdyby zaistniała taka potrzeba oraz, że tymczasowe miejsce zamieszkania na terenie innego województwa nie powinno stanowić przesłanki negatywnej w staraniach kandydata. W ocenie sędziego wizytatora miejsce zamieszkania sędziego (miejscowość) nie pozostaje bez wpływu na warunki wykonywania zawodu, ponieważ dojazdy z miejsca zamieszkania do siedziby sądu i z powrotem są uciążliwe oraz czasochłonne, co może rzutować na jakość wykonywanej pracy. Pismem z 18 czerwca 2017 r. Pani Justyna Dykier zgłosiła pisemne uwagi do oceny kwalifikacji wskazując, że ocena wystawiona przez sędziego jest wprawdzie bardzo dobra i ogólny wydźwięk oceny jest również pozytywny, jednakże zawiera ona kilka nieścisłości innych kwestii, które wzbudziły JeJ zaniepokojenie. Zdaniem kandydatki w ocenie kwalifikacyjnej nie odniesiono się do opinii prawnych sporządzonych przez nią i dołączonych (w liczbie około 70) do karty kandydata na wolne stanowisko sędziowskie. Opinie te dotyczą wielu dziedzin prawa: zamówień publicznych, finansów publicznych, prawa podatkowego, , dostępu do informacji publicznej, prawa cywilnego, prawda handlowego, etc. Sporządzone zostały często w skomplikowanych stanach faktycznych pomagały zlecającym w podejmowaniu kluczowych decyzji. Dołączając do karty zgłoszenia opinie prawne kandydatka pragnęła zwrócić uwagę na różnorodność dziedzin prawa (oscylujących wokół szeroko pojętego prawa administracyjnego) i podkreślić dojrzałość zawodową. Zdaniem Pani Justyny Dykier odniesienie się w ocenie kwalifikacji kandydata do dołączonych do karty kandydata opinii prawnych mogłoby skutkować wyższą oceną kwalifikacji lub też mogłoby stanowić o bogatszej treści sporządzonej oceny. Ponadto zdaniem kandydatki w ocenie, w części dotyczącej wykształcenia i kwalifikacji nie zostało odnotowane ukończenie studiów podyplomowych "Studium des deutschen Rechts", a ukończenie tych studiów podyplomowych zostało błędnie odnotowane w części dotyczącej znajomości języków obcych, co odbiega od rzeczywistego celu powyższego kursu prawa niemieckiego mającego za zadanie przybliżenie systemu prawa niemieckiego osobom znającym język niemiecki w stopniu umożliwiającym zrozumienie wykładu. Ostatnią kwestią, poruszoną przez kandydatkę było aktualne miejsce zamieszkania w miejscowości Kórnik. Jej zdaniem sędzia wizytator sporządzająca ocenę słusznie zwróciła uwagę, powołując się przy tym na stosowne przepisy ustawy prawo o ustroju sądów powszechnych w powiązaniu z przepisami ustawy o ustroju sądów administracyjnych, że sędzia powinien mieć miejsce zamieszkania w miejscowości będącej siedzibą sądu. Przepisy te jednak dotyczą- w ocenie kandydatki - sędziów, a nie kandydatów na stanowisko sędziego. Pani Justyna Dykier zwróciła również uwagę, że jej miejscem urodzenia jest Ostrów Mazowiecka (niedaleko Warszawy), a jej rodzina aktualnie zamieszkuje w Warszawie i Ostrowi Mazowieckiej. Ona sama jest właścicielką domu niedaleko Wyszkowa. Studia ukończyła w Poznaniu, lecz chciałaby wrócić w rodzinne strony. Kandydatka podtrzymała deklarację o gotowości zmiany miejsca zamieszkania w przypadku, gdyby jej kandydatura spotkała się z akceptacją Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie i innych organów biorących udział w ocenie kandydata. Zdaniem kandydatki przepisy ustawy o ustroju sądów administracyjnych ściśle precyzują przesłanki oceny zgłaszającego się kandydata i do przesłanek tych nie należy miejsce zamieszkania. Podobnie w obwieszczeniu Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego nie została wskazana konieczność zamieszkiwania w mieście położenia sądu, do którego się aplikuje. Pani Justyna Dykier stwierdziła, że analiza jej kandydatury poprzez pryzmat aktualnego miejsca zamieszkania byłaby krzywdząca, gdyż pozbawiałaby ją możliwości spełnienia planów zawodowych. Kandydatka podkreśliła również, że zdaje sobie sprawę, że sędzia orzekający musi zadbać o to, żeby życie osobiste nie wpływało negatywnie na wykonywaną pracę, jednakże dotyczy to sędziego, a nie kandydata. W piśmie wskazano również, że w wielu konkursach na wolne stanowiska sędziowskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie wyłaniani byli kandydaci nie mieszkający na stałe w tym mieście, a pochodzący z Łodzi, Lublina czy Torunia, dlatego również w niniejszym postępowaniu konkursowym, zdaniem kandydatki, kwestia miejsca zamieszkania na obecnym jego etapie nie powinna decydować o tym, że mimo pozytywnej oceny jej kandydatura stawiana jest w innym świetle niż kandydatów z Warszawy. Pani Justyna Dykier podkreśliła, że wieloletnie starania i konsekwentne dążenie do realizacji aspiracji zawodowych, jakie zostały dostrzeżone w sporządzanych dotychczas ocenach kwalifikacyjnych oraz aktualna sytuacja osobista, w tym miejsce zamieszkania stanowią uzupełnienie jej argumentacji w kwestii pozostawania w gotowości do rzetelnego wykonywania pracy sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego Pismem z 23 czerwca 2017 r. Pani Joanna Kube - sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ustosunkowała się do uwag przedstawionych przez Panią Justynę Dykier w piśmie z 18 czerwca 2017 r. Pani sędzia wskazała, że opiniowana do karty zgłoszenia na wolne stanowisko sędziowskie załączyła 90 sporządzonych opinii prawnych z lat 2009 - 2016. Ponadto przedłożyła przykładowy plik 25 sporządzonych pism procesowych, pochodzących ze spraw, w których występowała jako pełnomocnik procesowy. Po przeprowadzeniu analizy przedstawionych opinii prawnych sędzia wizytator stwierdziła, że obejmują one tematycznie bardzo różnorodne dziedziny prawa. Dominują opinie prawne z zakresu prawa administracyjnego, ale są także opinie z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa handlowego i finansowego. Przedstawione opinie prawne cechuje niezwykła staranność i wnikliwość. Poza udzieleniem odpowiedzi na zadane pytanie, opracowane przez kandydatkę opinie zawierają bardzo trafnie dobraną argumentację prawną, odwołania do komentarzy prawnych a także orzecznictwa sądowego. Z przeprowadzonej dodatkowo analizy wynika; ze Pani Justyna Dykier posiada wszechstronną wiedzę prawniczą, którą w praktyce stosuje z dużym zaangażowaniem i pasją. Również pisma procesowe przedstawione przez kandydatkę na użytek oceny, pochodzące z poddanych badaniu akt sądowych dowodzą pracowitości i zaangażowania, które to cechy są widoczne w stylu pracy. Wszechstronność zainteresowań prawych kandydatki potwierdzają osiągnięcia w zakresie samokształcenia. Kandydatka bardzo często korzysta z różnych form kształcenia zawodowego oferowanego zarówno przez samorząd zawodowy radców prawnych jak i Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Kandydatka ukończyła także studia podyplomowe "Studium des deutschen Rechts", przybliżające system prawa niemieckiego. Odnosząc się do podniesionej przez kandydatkę kwestii miejsca zamieszkania sędzia wizytator stwierdziła, ze uwagi zawarte we wnioskach końcowych oceny kwalifikacji na temat przepisów regulujących tę problematykę zostały zamieszczone w związku z zainicjowaniem tego wątku przez kandydatkę w piśmie z 28 kwietnia 2017 r, skierowanym do Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Konkludując sędzia wizytator podtrzymała bardzo dobrą ocenę kwalifikacji Pani Justyny Dykier, która w jej ocenie spełnia kryteria niezbędne do pełnienia urzędu sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego na bardzo wysokim poziomie.

Wizytator: Joanna Kube

Kandydatka otrzymała ocenę dobrą Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
3. Dziedzic-Chojnacka Dorota Małgorzata sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego pozytywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 3, ocena bardzo dobra 24 10
PRZECIW 4 57 2
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 1

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Dorota Małgorzata Dziedzic-Chojnacka urodziła się 2 grudnia 1977 r. w Elblągu. W 2000 r. ukończyła roczny kurs w zakresie prawa amerykańskiego współorganizowany przez University of Florida i Uniwersytet Warszawski. W 2001 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z oceną bardzo dobrą. W okresie od września 2001 r. do maja 2002 r. była zatrudniona w Artbur Andersen sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na stanowisku asystenta. Następnie od czerwca 2002 r. do grudnia 2004 r. pracowała w Kancelarii "Domański Zakrzewski Palinka" sp. k. z siedzibą w Warszawie na stanowisku asystenta prawnika (junior associate). W latach 2002-2005 odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W 2005 r. złożyła egzamin radcowski z oceną bardzo dobrą minus. Uchwałą nr 3 80/23/2005 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie z 28 grudnia 2005 r. została wpisana na listę radców prawnych. W okresie od kwietnia 2005 r. do lutego 2006 r. była zatrudniona w GAL W A-KOR sp. z o.o. z siedzibą w Płocku na stanowisku prawnika w wymiarze 115 etatu, a od września 2006 r. do maja 2008 r. na stanowisku radcy prawnego w wymiarze 2/5 etatu. Od stycznia 2005 r. do maja 2008 r. była zatrudniona w Kancelarii Adwokackiej "Rożdżyński Stańczak i Wspólnicy" sp. k. z siedzibą w Warszawie na stanowisku prawnika. W latach 2007-201 O była wykładowcą przedmiotu "Ekologia i prawo ochrony środowiska" w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie. Od czerwca 2008r. jest zatrudniona w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, kolejno na stanowiskach radcy prawnego (od czerwca 2008 r. do marca 2011 r.), radcy prawnego pełniącego obowiązki Naczelnika Wydziału Obsługi Postępowań Sądowych (od kwietnia 201 1 r. do listopada 2011 r.) i Naczelnika Wydziału Obsługi Postępowań Sądowych (od listopada 2011 r.). Z dniem l grudnia 2011 r. Szef Służby Cywilnej mianował Panią Dorotę Małgorzatę Dziedzic-Chojnacką urzędnikiem służby cywilnej. W marcu 2013 r. uzyskała tytuł: "Pracownika roku 2012" nadany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Od 2013 r. Pani Dorota Małgorzata Dziedzic-Chojnacka jest delegatem na Zgromadzenie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie oraz na Krajowy Zjazd Radców Prawych. Z karty zgłoszenia oraz oświadczenia kandydatki, złożonego podczas rozmowy z zespołem członków Krajowej Rady Sądownictwa 24 lipca 2017 r., wynika, że w 2014 r. ukończyła studia doktoranckie zorganizowane przez Instytut Nauk Prawnych Państwowej Akademii Nauk. Brała również udział w bezpłatnej akcji porad prawnych pt. "Niebieski parasol", która odbyła się w dniach 22-27 września 2014 r. Kandydatka systematycznie uczestniczy w szkoleniach zawodowych organizowanych m.in. przez Krajową Radę Radców Prawnych i Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Posiada certyfikat potwierdzający bardzo dobrą znajomość języka angielskiego Certificate of Proficiency in English. Ponadto jest autorką licznych publikacji naukowych oraz recenzentką kilku pozycJI książkowych, między innymi z zakresu prawa administracyjnego.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

W uzasadnieniu stanowiska zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wskazał, że za rekomendowaniem kandydatury Pani Doroty Małgorzaty Dziedzic-Chojnackiej przemawiają, brane pod uwagę łącznie, zdobyte kwalifikacje i doświadczenie zawodowe pozytywnie ocenione w sporządzonej na potrzeby niniejszego postępowania ocenie kwalifikacji (ocena wyróżniająca), ocena bardzo dobra na dyplomie ukończenia wyższych studiów prawniczych, bardzo dobra minus z egzaminu radcowskiego, ukończenie studiów doktoranckich w Polskiej Akademii Nauk, doświadczenie dydaktyczne, autorstwo publikacji. Zespół wziął pod uwagę doświadczenie zawodowe zdobyte w pracy radcy prawnego na stanowisku kierowniczym w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, w tym reprezentowanie urzędu przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz Trybunałem Sprawiedliwości UE w Luksemburgu. Wieloletnie doświadczenie prawnicze i bezpośrednia styczność w praktyce z szerokim spektrum zagadnień związanych z prawem administracyjnym, jego stosowaniem połączone jest z działalnością dydaktyczną i naukową stanowi zdaniem zespołu o wysokim poziomie warsztatu prawniczego kandydatki. Zespół stwierdził również, że kandydatka uzyskała wysokie poparcie Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie oraz Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, a w porównaniu do jedynej wyżej ocenionej przez te organy kandydatki - Pani Aleksandry Magdalena Westry - posiada wyraźnie bogatszą wiedzę i doświadczenie w zakresie szeroko pojętego prawa administracyjnego. W ocenie zespołu pozostali kontrkandydaci nie byli kandydatami lepszymi czy bardziej odpowiednimi od osoby rekomendowanej . Kandydatka przedstawiana z wnioskiem o powołanie zdobyła bogate doświadczenie zawodowe związane z praktycznym stosowaniem przepisów prawa. WyróZnia się, na tle pozostałych kandydatów biorących udział w konkursie, wysokim poziomem wiedzy prawniczej w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością organów administracji publicznej. Uzyskała wyróżniającą ocenę kwalifikacji z której wynika, że posiada rozległą wiedzę nie tylko w dziedzinie prawa administracyjnego i sądowoadministracyjnego ale również w szerszym zakresie , co wynika z faktu prowadzenia spraw przed sądami powszechnymi w tym Sądem Apelacyjnym w Warszawie i Sądem Najwyższym. Kandydatka stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Jest autorką licznych publikacji związanych z prawem administracyjnym. Reprezentowała Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Pisma procesowe sporządzane przez kandydatkę są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Jej praca zawodowa radcy prawnego, Naczelnika Wydziału Obsługi Postępowań Sądowych w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej jest bardzo dobrze oceniana, co wynika jednoznacznie z ocen okresowych oraz z uzyskanego tyturu "Pracownika Roku", a także znakomitych rekomendacji jej przełożonych i współpracowników oraz pracowników naukowych. Pani Dorota Małgorzata Dziedzic-Chojnacka otrzymała bardzo dobrą ocenę Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Kandydatka przedstawiana z wnioskiem najlepiej spośród wszystkich wysłuchanych uczestników konkursu zaprezentowała się podczas rozmowy z zespołem członków Krajowej Rady Sądownictwa 24 lipca 2017 r., potwierdzając wysoki poziom kompetencji, dojrzałości i wszechstronności zawodowej. Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie uzyskali bardzo dobre lub wyróżniające oceny kwalifikacji, z których wynika, że są odpowiednimi kandydatami do objęcia stanowiska sędziego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Każda z tych osób posiada stosunkowo duże doświadczenie zawodowe, a niektórzy prowadzą dodatkowo działalność naukową lub publikacyjną. W ocenie Rady żadna z tych osób nie wyróżnia się jednak w takim stopniu wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej, prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, jak Pani Dorota Małgorzata Dziedzic-Chojnacka, co miało decydujący wpływ na wynik konkursu. Rada uwzględniła także pozostałe materiały i informacje zgromadzone w sprawie, w tym między innymi opinie służbowe i rekomendacje, informacje dotyczące znajomości języków obcych oraz stopnia ich opanowania, liczbę i rodzaj publikacji naukowych, udział w konferencjach naukowych, szkoleniach zawodowych oraz programach naukowych.

Opinie wizytatorów

Pani Dorota Małgorzata Dziedzic-Chojnacka uzyskała wyróżniającą ocenę kwalifikacyjną sporządzoną przez Panią Joannę Kube - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że opiniowana posiada rozległą wiedzę nie tylko w dziedzinie prawa administracyjnego i sądowoadministracyjnego ale również w szerszym wymiarze, co wynika także z prowadzenia spraw przed sądami powszechnymi w tym Sądem Apelacyjnym w Warszawie i Sądem Najwyższym. Kandydatka stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, była uczestnikiem wielu szkoleń, konferencji kursów, co udokumentowała przedkładając stosowne zaświadczenia, świadectwa certyfikaty. Nadto przedstawiła także kilka własnych publikacji związanych z prawem administracyjnym. Reprezentowała Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Umiejętności praktycznego stosowania prawa potwierdzają zgromadzone w aktach opinie, a także dokonana przez sporządzającą ocenę kwalifikacji ocena jej wyników pracy. Przedłożone do oceny pisma procesowe zostały sporządzone na bardzo wysokim poziomie, zawierają trafną i przekonującą argumentację. Świadczą także o bardzo dobrym warsztacie pracy oraz przygotowaniu merytorycznym do wykonywania działalności orzeczniczej. Dotychczasowy przebieg pracy zawodowej Pani Doroty Małgorzaty Dziedzic-Chojnackiej wynikający z przedstawionych dokumentów pozwala na stwierdzenie, że posiadane przez nią kwalifikacje stanowią o przydatności do pełnienia obowiązków sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego. Jej praca zawodowa radcy prawnego, Naczelnika Wydziału Obsługi Postępowań Sądowych w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej jest bardzo dobrze oceniana, co wynika jednoznacznie z ocen okresowych oraz z uzyskanego tytułu "Pracownika Roku", a także znakomitych rekomendacji jej przełżonych i współpracowników oraz pracowników naukowych.

Wizytator: Joanna Kube

Kandydatka otrzymała bardzo dobrą ocenę Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
4. Majchrzak Bartosz Norbert sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0, ocena bardzo dobra 19 1
PRZECIW 7 67 1
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 11

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Pan Bartosz Norbert Majchrzak otrzymał wyróżniającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Agnieszkę Łapieś-Rosińską - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że wykazuje wysoki poziom aktywności zawodowej w dziedzinie nauk prawnych, a podstawowym obszarem jego zainteresowań naukowych jest prawo administracyjne. Opiniująca podkreśliła, że zdaniem recenzentów, publikacje kandydata w istotny sposób wzbogacają wiedzę o ważnych problemach postępowania administracyjnego. Osiągnięcia naukowe, jakość publikacji, opinie recenzentów oraz przebieg pracy kandydata nie nasuwają wątpliwości, co do jego przygotowania i możliwości wykonywania zawodu sędziego.

Wizytator: Agnieszka Łapieś-Rosińska

Kandydat otrzymał bardzo dobrą ocenę Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
5. Pacewicz Andrzej sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 1, ocena bardzo dobra 16 0
PRZECIW 6 68 5
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 8

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pan Andrzej Pacewicz urodził się w 1974 r. w Lublinie. W 1998 r. ukończył wyższe studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z oceną dobrą. W okresie od l grudnia 1998 r. do 31 stycznia 1999 r. pracował na stanowisku aplikanta radcowskiego w Kancelarii Adwokackiej L.Bindas, A. Popko w Lublinie. Od l lipca 1999 r. do 6 października 200 I r. był zatrudniony w charakterze referenta prawnego w Kancelarii Radców Prawnych A.Harańczyk, A. Natcyn, S.Pęzioł w Lublinie. Od 6 lutego 2002 r. do 30 kwietnia 2003 r. pracował jako specjalista do spraw obsługi prawnej w Firmie Cukierniczej "Solidarność" sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie. Po odbyciu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Kielcach, w 2002 r. złożył egzamin radcewski z wynikiem pozytywnym i na podstawie uchwały Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach z 24 maja 2002 r. został wpisany na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Kielcach. Od 5 sierpnia 2002 r. do 30 kwietnia 2003 r. prowadził indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego. W okresie od 15 września 2003 r. do 28 lutego 2007 r. był zatrudniony w Straży Miejskiej m.st. Warszawy, początkowo na stanowisku inspektora, a od 26 lipca 2004 r. na stanowisku radcy prawnego. Od 20 cze1wca 2006 r. jest zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Stołecznym Ośrodku dla Osób Nietrzeźwych, a od 7 kwietnia 2016 r. w Komendzie Głównej Straży Granicznej. Kandydat uczestniczył w szkoleniach dla członków samorządu radcowskiego, a także jak wynika z karty zgłoszenia, ukończył w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie studia podyplomowe w zakresie "Negocjacje i Mediacje". Otrzymał pozytywne opinie służbowe.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Pan Andrzej Pacewicz otrzymał bardzo dobrą ocenę kwalifikacyjną sporządzoną przez Włodzimierza Kowalczyka - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że kandydat posiada odpowiedni sta.Z pracy i ma rozległą wiedzę z zakresu prawa administracyjnego, wykazuje się praktyką w zakresie postępowania przed sądami administracyjnymi oraz posiada doświadczenie w zakresie stosowania prawa administracyjnego. W ocenie opiniującego Pan Andrzej Pacewicz prezentuje wysoki poziom wiedzy z różnych dziedzin prawa, a zdobyty zasób wiedzy prawniczej oraz cechy osobiste predestynują go do pełnienia urzędu sędziego.

Wizytator: Włodzimierz Kowalczyk

Kandydat otrzymał ocenę dobrą Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
6. Tulczyńska-Ożga Agnieszka Ewa sędzia wojewódkziego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 0, ocena dobra 3 0
PRZECIW 7 82 3
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 13

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Agnieszka Ewa Tulczyńska-Ozga urodziła się w 1970 r. w Warszawie. W 1995 r. ukończyła wyzsze studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego z wynikiem dobrym. W okresie od l października 1989 r. do 31 marca 1990 r. była zatrudniona na stanowisku protokolanta w Sądzie Rejonowym dla WarszawyPragi w Warszawie, następnie w okresach: od 23 lipca 1990 r. do 30 września 1990 r., od l lipca 1991 r. do 3 września 1991 r. i od l czerwca 1992 r. do 31 lipca 1992 r. wykonywała obowiązki starszego protokolanta w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie. Od l stycznia 1995 r. do 30 kwietnia 1997 r. pracowała na stanowisku referenta prawnego w Kancelarii Notarialnej notariusz Izabelli Dreger w Warszawie. W latach 1997-1999 odbywała aplikację notarialną i w grudniu 1999 r. złożyła egzamin notarialny z wynikiem dobrym. Od l września 1997 r. do 2 lutego 2005 r. pracowała na stanowisku aplikanta notarialnego, a następnie asesora notarialnego w Kancełarii Notarialnej notariuszy Marka Bartnickiego, Magdaleny Proniewicz oraz Sławomira Strojnego w Warszawie. Od 3 łutego 2005 r. wykonywała zawód notariusza, początkowo w ramach spółki cywilnej (Marek Bartnicki, Magdalena Proniewicz, Sławomir Strojny, Agnieszka Tulczyńska-Ożga - notariusze, spółka cywilna w Warszawie) a od l stycznia 2006 r. w formie spółki partnerskiej (Jerzy Olszewski, Agnieszka Tulczyńska-Dżga i partnerzy - notariusze, spółka partnerska w Warszawie). Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z l sierpnia 2013 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie. W związku z tym mianowaniem została odwołana ze stanowiska notariusza. Kandydatka orzeka w II Wydziale Cywilnym Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, przy czym od 28 marca 2014 r. do 27 lipca 2014 r. pełniła funkcję Przewodniczącej tego Wydziału. Kandydatka otrzymała pozytywne opinie służbowe. Uczestniczy w szkoleniach zawodowych, dbając o systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Pani Agnieszka Ewa Tulczyńska-Dżga otrzymała wyróżniającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Agnieszkę Łapieś-Rosińską - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej, że kandydatka prowadzi nienagannie referat. Właściwie koncentruje materiał dowodowy w prowadzonych sprawach, rzeczowo przesłuchuje świadków i strony. Radzi sobie w najtrudniejszych sytuacjach, a spektrum rodzajów rozpoznawanych przez nią spraw jest szerokie. Kandydatka w ocenie opiniującej, jest osobą pracowitą i sumienną.

Wizytator: Agnieszka Łapieś-Rosińska

Kandydatka otrzymała ocenę dobrą Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów
7. Westra Aleksandra Magdalena sędzia wojewódzkiego sądu administracyjnego negatywna
GŁOSOWANIE w kolegium w zgromadzeniu sędziów w KRS
ZA 4, ocena wyróżniająca 63 0
PRZECIW 3 28 2
GŁOSY WSTRZYMUJĄCE 11

Sylwetka kandydata (z uchwały KRS)

Pani Aleksandra Magdalena Westra urodziła się w 1972 r. w Warszawie. W 1996 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim z wynikiem dobrym. Po odbyciu w latach 1996-1998 aplikacji sądowej (od marca 1998 r. do grudnia 1998r .. etatowej) w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Warszawie, we wrześniu 1998 r. złożyła egzamin sędziowski z oceną bardzo dobrą. Z dniem l stycznia 1999 r. została mianowana asesorem sądowym w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Pragi w Warszawie, orzekała w IV Wydziale Karnym tego Sądu. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 19 czerwca 200 l r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego dla Warszawy-Pragi w Warszawie, w którym orzekała w IV Wydziale Karnym. Z dniem l stycznia 2005 r. została przeniesiona do I Wydziału Cywilnego. W związku ze zniesieniem Sądu Rejonowego dla Warszawy-Pragi w Warszawie, z dniem l stycznia 2006 r. została przeniesiona na stanowisko sędziego Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi Północ w Warszawie, w którym początkowo orzekała w I Wydziale Cywilnym, a od 1 lipca 2006 r. w II Wydziale Cywilnym. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 1 7 lutego 20 1 4 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie, w którym orzeka w III Wydziale Cywilnym. Od l lipca 20 1 7 r. została delegowana do orzekania w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. Obowiązki orzecznicze pełni w IV Wydziale Orzeczniczym tego Sądu. W latach 20 1 0/20 1 1 i 201 1 /20 12 kandydatka ukończyła dwusemestralne studia podyplomowe w zakresie ekonomii i prawa gospodarczego na Uniwersytecie Warszawskim z wynikiem bardzo dobrym. Uczestniczy w szkoleniach zawodowych. Otrzymała pozytywne opinie służbowe oraz pozytywną ocenę okresową pracy sędziego sporządzoną przez wizytatora 2 1 września 20 1 6 r.

Uzasadnienie wyboru przez KRS

Pozostali kandydaci biorący udział w konkursie legitymują się także wysokimi kwalifikacjami zawodowymi, jednak w porównaniu z omówioną wyżej kandydatką kryteria wyboru do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego spełniają w niższym stopniu.

Opinie wizytatorów

Kandydatka otrzymała wyróżnjającą ocenę kwalifikacji sporządzoną przez Joannę Kube - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Wynika z niej , że w latach 201 5-20 1 7 uzyskała bardzo dobre wyniki statystyczne, zarówno jeśli chodzi o liczbę odbytych sesji jak i wyznaczonych do rozpoznania i zakończonych spraw. Bardzo dobry rezultat w zakresie stabilności orzecznictwa dowodzi trafności podejmowanych rozstrzygnięć. Opiniująca wskazała, że biorąc pod uwagę kwalifikacje kandydatki, doświadczenie oraz osiągnięcia zawodowe należy ocenić jej kandydaturę jako wyróżniającą.

Wizytator: Joanna Kube

Pani Aleksandra Magdalena Westra otrzymała wyróżniającą ocenę Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

 Przeczytaj uzasadnienie wyboru i opinie wizytatorów